مرور و عبور

مرور و عبور

۲۰ آبان
سازمان ملل، گفت‌وگوی تمدن‌ها را تصویب کرد
مجمع سازمان ملل متحد قطعنامه گفت‌وگوی تمدن‌ها را تصویب کرد. به گزارش ایرنا، 189 عضو مجمع‌ عمومی سازمان ملل در پی اجلاس دو روزه‌ای که تحت عنوان گفت‌وگوی تمدن‌ها در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد این قطعنامه را تصویب کرد. دبیرکل سازمان ملل با تقدیر از رئیس‌جمهور ایران  اظهار داشت: گفت‌وگوی تمدن‌ها رکن اساسی پاسخ جهانی به همه نوع کشمکش و خشونت در دنیاست. (صفحه یک)

عربستان، اجلاس قطر را تحریم کرد
عربستان‌سعودی به دلیل حضور نماینده نژادپرست صهیونیستی در نشست تجارت جهانی قطر از حضور در این نشست خودداری کرد. رانی میلو، وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم نژادپرست اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود که وی ریاست هیات این رژیم در اجلاس قطر را به عهده خواهد داشت. (صفحه 2)



زیدان: اولویت با تیم ملی است
زین‌الدین زیدان، بازیکن فرانسوی تیم رئال مادرید در واکنش به انتقادات فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال‌مادرید از فدراسیون فوتبال فرانسه برای دعوت از بازیکنان این کشور ازجمله خود زیدان گفت: پرز در حمایت از من صحبت می‌کند. پرواز از اروپا تا استرالیا طولانی است اما باید تاکید کنم به نظر سرمربی تیم ملی فرانسه احترام می‌گذارم و حاضرم هر جا که باشد برای تیم ملی بازی کنم. (صفحه 15)



۲۱ آبان

نظر رهبر معظم انقلاب درباره پیشرفت کشور  
رهبر معظم انقلاب روز گذشته در جمع پورشور و صمیمی مردم کاشان، آران‌وبیدگل با اشاره به استعداد‌های فراوان انسانی به‌ویژه‌ نسل جوان به‌عنوان سرمایه‌های کشور برای حل مشکلات و پیشرفت، تاکید کردند: اگر مسؤولان به وظیفه خود برای تلاش و کار بی‌وقفه و مردم نیز به رسالت خود در مطالبه منطقی از مسؤولان و مایوس نشدن از کمبودها و نقایص عمل کنند کشور به نقطه آبادانی و موفقیت خواهد رسید. (صفحه 2)



خداحافظی دیه‌گو
دیه‌گو مارادونا، ستاره فوتبال آرژانتین و یکی از نوابغ فوتبال جهان رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. مسابقه خداحافظی او در ورزشگاه بومبونرای بوئنوس‌آیرس بین تیم ملی آرژانتین و تیم ستارگان دنیا برگزار شد که در نهایت تیم آرژانتین با نتیجه 6 بر 3 پیروز شد. دو گل از شش گل آرژانتین را مارادونا از نقطه پنالتی به ثمر رساند. (صفحه 15)


نویسنده «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» درگذشت
کن کیسی، نویسنده سرشناس آمریکایی و نویسنده کتاب معروف «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» در 66سالگی درگذشت. از روی این کتاب فیلمی ساخته شده که در آن جک نیکلسون نقش اول را بازی می‌کند. این کتاب درباره مردی است که در یک آسایشگاه روانی بستری می‌شود و تحولی در دیگر بیماران بستری در آنجا به وجود می‌آورد. کیسی بعد از موفقیت این داستان کتاب «بعضی‌وقت‌ها یک ملت بزرگ» را نوشت که منتقدان این کتاب را بهترین اثر او می‌دانند. (صفحه 16)