جنگ ستارگان

الهلال - پوهانگ به دنبال چهارمین قهرمانی در آسیا

جنگ ستارگان

فوتبال ایران چند آرزوی دیرین دارد؛ قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، صعود تیم امید به المپیک، صعود تیم‌ملی به دور دوم جام‌جهانی و قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا. با این مقدمه به استقبال فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2021 می‌رویم؛ دیداری که ساعت 19 و 30 دقیقه امشب به وقت تهران در ورزشگاه 70 هزار نفری ملک فهد ‌ریاض برگزار می‌شود. مصاف الهلال عربستان و پوهانگ استیلرز کره جنوبی.
از بین نمایندگان فوتبال ایران پرسپولیس نزدیک‌ترین تیم به فینال امشب بود، اگر الهلال را می‌برد و النصر را هم از پیش رو برمی‌داشت. اما تیم یحیی نه حریف الهلال شد و نه احتمالا زور بردن النصر را داشت. الهلال شایسته‌ترین تیم غرب آسیا برای فینال امشب بود و آنطرف در شرق آسیا هم شایسته‌تر از پوهانگ نداشتیم. حالا باید شاهد یک فینال تاریخی باشیم. فینالی که قهرمانش در لیگ قهرمانان آسیا تاریخ‌ساز می‌شود. الهلال و پوهانگ استیلرز در شرایطی امشب مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که هر دو تیم با 3 عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم آسیا هستند و تیمی که امشب جام قهرمانی را بالای سر ببرد، تبدیل می‌شود به تنها تیم آسیایی با 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان.
الهلال پیش از این در سال‌های 1991،2000 و 2019 قهرمان شده است. آنها قهرمانی سال 91 خود را با پیروزی مقابل استقلال در ضربات پنالتی به دست آوردند و در دو مورد دیگر دو تیم ژاپنی جوبیلو ایواتا و اوراواردز را از پیش رو برداشتند.
پوهانگ هم 3 قهرمانی خود را در سال‌های 1997، 1998 و 2009 جشن گرفت. جالب آن‌که فینال امشب، تکرار فینال سال 2009 لیگ قهرمانان آسیاست. پوهانگ 12 سال پیش الهلال را در سایتامای ژاپن با نتیجه 2 بر یک شکست داد و تبدیل شد به نخستین تیمی که 3 بار قهرمان آسیا شده است. حالا باید دید نخستین تیمی که 4 بار قهرمان آسیا می‌شود الهلال است یا پوهانگ.
الهلال در این فینال دست بالا را دارد چراکه میزبان است و در حضور تماشاگران خودی بازی می کند. همه بلیت‌های این بازی شنبه شب در کمتر از چند دقیقه فروخته شد و حالا یک ورزشگاه مملو از جمعیت که همگی آبی و سفید‌پوش هستند انتظار فینال مهیج امشب را می‌کشند.