ژاوی و اولین دستاورد در بارسا

روز سرنوشت‌ساز منچستر در لیگ قهرمانان

ژاوی و اولین دستاورد در بارسا

 اولین بازی
ژاوی روی نیمکت بارسلونا با هر زور و زحمتی که بود به خیر گذشت. اگرچه رسانه‌های مادریدی گفتند این تیم با دزدی، سه امتیاز بازی مقابل اسپانیول را به دست آورد اما همین پیروزی باعث شد بارسا با روحیه بهتری وارد بازی‌های حساس لیگ قهرمانان اروپا شود. در روزهایی که حضور رونالد کومان روی نیمکت این تیم به شماره افتاده بود، برخی رسانه‌ها می‌گفتند شرط مدیران بارسا برای بقای این مربی، صعود بارسا به مرحله حذفی لیگ قهرمانان است.
حالا کومان از بارسا اخراج شده و ژاوی در دومین بازی‌اش روی نیمکت بارسا باید یک بازی مرگ و زندگی مقابل بنفیکا انجام دهد. بارسا با کومان بعد از چهار بازی فقط 6 امتیاز به دست آورده که آن هم به واسطه دو برد مقابل دیناموکیف رده چهارمی بوده است. خیلی از هواداران بارسا می‌دانند که ژاوی اگر بتواند با همین تیم و بازیکنان به مرحله بعد برود، موفقیت بزرگی به دست آورده است. ژاوی هم خودش خوب می‌داند با توجه به بازی آخرش در مرحله گروهی مقابل بایرن‌مونیخ، تنها فرصتش برای صعود همین بازی برابر بنفیکا در نیوکمپ است. دو تیم تاکنون 8 بار در بازی‌های اروپایی مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم بارسا سه پیروزی و سهم تیم پرتغالی دو برد بوده است.
 کار سخت منچستر در اسپانیا
یکی از گروه‌های جالب در لیگ قهرمانان امسال، گروه F است زیرا حالا و پس از گذشت چهار هفته هر چهار تیم شانس صعود به مرحله حذفی را دارند و رقابت بر سر تیم سوم و رسیدن به لیگ اروپا هم داغ است. در کنار این حساسیت، منچستر‌ این روزها سخت‌ترین دوران چند سال گذشته‌اش را سپری می‌کند. این تیم امشب و بعد از دو روز از اخراج اوله‌                                           گونار سولسشر در حالی به مصاف ویارئال می‌رود که هر دو تیم با 7 امتیاز در رده‌های اول و دوم هستند.
در بازی رفت گلزنی کریس رونالدو باعث پیروزی شیاطین سرخ شد، اما حالا هواداران این تیم می‌دانند که پیروزی در اسپانیا و مقابل تیم اونای امری چه کار سخت و دشواری است. فعلا مایکل کریک به صورت موقت روی نیمکت این تیم می‌نشیند تا تکلیف تعیین سرمربی مشخص شود. ویارئال هم در حالی به مصاف منچستر می‌رود که در سه بازی قبلی‌اش در لالیگا و لیگ قهرمانان به پیروزی رسیده است. اما در طرف مقابل، منچستر در 7 بازی قبلی‌اش در لیگ برتر انگلیس، پنج بازی را با باخت پشت سر گذاشته است. این دو تیم تاکنون پنج بار با هم بازی کرده‌اند که 4 بازی مساوی شده و آن یک بازی را هم منچستر برده است.



تلاش سردار برای لیگ اروپا

در بازی‌های امشب گروه H، یکی از زیباترین بازی‌ها بین چلسی و یوونتوس برگزار می‌شود. یووه صعودش به مرحله بعد قطعی شده و چلسی هم برای صعود فقط به یک امتیاز نیاز دارد. با احتساب این موضوع، تمام تلاش تیم زنیت و مهاجم ایرانی‌اش قطعی کردن صعود‌شان به لیگ اروپاست. زنیت اگر امشب بتواند در خانه مالمو به پیروزی برسد، صعودش به لیگ اروپا را قطعی می‌کند. تنها حالت عجیب این است که چلسی در دو بازی باقی‌مانده‌اش شکست بخورد و زنیت هم در هر دو بازی‌اش برنده شود تا تیم روسی به عنوان تیم دوم این گروه
به مرحله بعد لیگ قهرمانان برود.