ایران کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه است

رئیس مجلس کویت:

ایران کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه است

رئیس مجلس کویت در دیدار سفیر ایران ضمن تأکید بر گسترش مناسبات پارلمانی دوجانبه، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه خواند.
به گزارش فارس، محمد ایرانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با مرزوق الغانم، رئیس مجلس کویت دیدار و گفت‌وگو کرد. مرزوق الغانم در این دیدار اظهار کرد: ایران کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه است و ما از همکاری و تبادل نظر مستمر دو مجلس استقبال می‌کنیم. وی افزود: روابط و همکاری نزدیکی بین مجالس دو کشور برقرار است و این همکاری‌ها در قالب نشست‌های بین المجالس بین‌المللی و اسلامی نیز تبلور یافته است. 
رئیس مجلس کویت با بیان این‌که همکاری‌های بین پارلمانی در چارچوب مشورت و رایزنی‌های متقابل شکل گرفته، اظهار کرد: آمادگی داریم تا روابط پارلمانی را هر چه بیشتر توسعه و گسترش دهیم.  سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب پارلمانی دو کشور اظهار کرد: اراده و تمایل متقابل از سوی همتای ایرانی شما آقای لاریجانی برای توسعه و تقویت روابط وجود دارد و این موضوعی است که مورد توافق طرفین است. اتخاذ مواضع مشترک پیرامون برخی موضوعات مرتبط به جهان اسلام از ویژگی‌های اصلی روابط پارلمانی دو کشور است.