حمله دیپلماتیک امارات به آمریکا

حمله دیپلماتیک امارات به آمریکا

با وجود اصرار آمریکایی‌ها برای سیاسی‌خواندن تصمیم اوپک‌پلاس بابت کاهش تولید نفت اما هنوز هم برخی اعضای این سازمان معتقدند واشنگتن درکی از سیاست‌های نفتی این سازمان ندارد.

آمریکایی‌ها معتقدند اوپک‌پلاس برای فشار به غرب تصمیم به کاهش عرضه گرفته است و می‌خواهد غربی‌ها را در زمستان سرد با بحران قیمت هم مواجه کند. در این‌باره سهیل المزروعی به وزیر انرژی امارات گفته است: ما به اعتبار فنی اوپک و اوپک‌پلاس اعتماد و باور کامل داریم. ما همیشه دیدار کرده و درباره حقایق، بر‌مبنای تحلیلی که از بازار انجام داده‌ایم و چگونگی مشارکت برای اجرای تدابیر درست برای متوازن‌کردن عرضه و تقاضا، گفت‌و‌گو می‌کنیم و تصمیم، همواره با توافق جمعی گرفته می‌شود و تصمیم اخیر بر‌اساس همین منطق گرفته شده است. مایلم که تکرار کنم هر‌گونه تصمیمی که در اوپک گرفته می‌شود، ارتباطی با سیاست ندارد.
وزیر انرژی امارات متحده عربی پس از حمایت اعضای متعدد اوپک‌پلاس از تصویب کاهش هدف تولید، این اظهارات را بیان کرد. این اظهارات در واکنش به ادعای کاخ‌سفید بود که عربستان‌سعودی را متهم کرد بعضی از کشورهای عضو اوپک‌پلاس را مجبور کرده است به کاهش تولید نفت رای دهند. ادعای مذکور از سوی ریاض رد شده است.