در یک‌ قدمی آزادی از زندان

در یک‌ قدمی آزادی از زندان

مرد جوان که در شب تولدش، برادر همسرش را به قتل رسانده بود با بخشش اولیای‌دم و حکم دادگاه از زندان آزاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 21 شامگاه ششم تیر 1398 مردی با پلیس تهران تماس گرفت و از وقوع درگیری در محله نبرد خبر داد. ماموران کلانتری نبرد برای بررسی ماجرا در آنجا حاضر شدند. در جریان تحقیقات اولیه معلوم شد که مرد 30ساله‌ای در جریان دعوای خانوادگی با ضربه‌های چاقوی داماد خانواده به قتل رسیده است. موضوع این جنایت به بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد و تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات را آغاز کردند. این در حالی بود که قاتل پیش از فرار در صحنه درگیری بازداشت شد. ماموران به تحقیق از شاهدان ماجرا پرداختند که معلوم شد متهم به قتل 35ساله 10 سال قبل ازدواج کرده و در بازار آهن کار می‌کند. شب درگیری تولد متهم به قتل بود و در جریان درگیری مرتکب قتل برادر همسرش شد.
پس از تکمیل تحقیقات در دادسرا و با درخواست اولیای‌دم، پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهم به قتل در دفاع از خود گفت: «شب حادثه در خانه مادر همسرم مهمان بودیم و برایم جشن‌تولد گرفته بودند. با برادرزنم مشروب خوردیم و در حال مستی درگیری لفظی کردیم. بعد از جشن، برادرزنم همراه من و همسرم به خانه‌مان آمد. در خانه دوباره با هم درگیر شدیم که برای پایان‌دادن به ماجرا به اتاقم رفتم و خوابیدم. چند دقیقه بعد همسرم سراغم آمد و بیدارم کرد و گفت برادرش شیشه خانه را شکسته و دست به خودزنی زده است. به سمت برادرزنم رفتم و شیشه را از دستش گرفته و او را از خانه بیرون کردم. حالت طبیعی نداشت و شروع به داد و فریاد کرد. از ترس آبرو و برای ترساندن او، چاقویی برداشته و مقابل در رفتم. چند ضربه چاقو به گردن و شکم او زدم و همان‌جا دستگیر شدم.»
پس از دفاعیات متهم و با توجه به درخواست قصاص اولیای‌دم، قضات وارد شور شده و مرد جوان را به قصاص محکوم کردند. این حکم در دیوان‌عالی کشور مهر تایید خورد و مرد جوان در یک قدمی چوبه‌دار توانست رضایت اولیای‌دم را کسب کند و بخشیده شود.  با گذشت اولیای‌دم، متهم از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. قاتل نجات‌یافته درحالی‌که سرش را پایین انداخته بود، گفت: «قصد کشتن برادرزنم را نداشتم و نمی‌دانم چطور چاقو کشیدم. شرمنده خانواده همسرم هستم. در سه سالی که در زندان هستم، تنبیه شدم و نتوانستم فرزندم را ببینم. از قضات دادگاه درخواست دارم مرا ببخشند.»
قضات دادگاه پس از رسیدگی به این پرونده، داماد قاتل را به سه سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند که وی به‌زودی از زندان آزاد ‌می‌شود.