خبر

خبر

 رئیسی: هیچ معادله‌ای در منطقه بدون ایفای نقش ایران صورت نمی‌گیرد
رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز از همه زمان‌ها قدرتمندتر است و حضور بسیار موثری در منطقه دارد و به‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها، در جایگاه قدرت است و هیچ معادله‌ای در منطقه صورت نمی‌گیرد مگر این‌که جمهوری اسلامی ایفای نقش کند.
 سیدابراهیم رئیسی دیروز در جمع مدیران ارشد رسانه‌های بین‌المللی عضو اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) گفت: بخش قابل‌توجهی از جمعیت جهان در این دو منطقه قرار دارد. این منطقه دارای یک تمدن و مدنیتی است که به بلندای تاریخ جلوه‌های تمدنی و فرهنگی در این منطقه وجود داشته است.
وی با بیان این‌که در مقابل هجوم بی‌رحمانه که نسبت به فرهنگ، استقلال آزادی وجود دارد، نقش رسانه‌ها بسیار مهم و تعیین‌کننده است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند از چند خصوصیت برخوردار باشند و اولین آن، این‌که رسانه بتواند برای مردم به‌عنوان یک جایگاه امیدبخش مطرح باشد. رسانه باید برخوردار از صدق و راستی باشد تا بتوانند به‌هنگام عمل کند.
رئیسی با بیان این‌که امروز استکبار به‌دنبال آن است تا ادراکات مورد نظر خود را به جامعه و مخاطبان تحمیل کند، عنوان کرد: این‌که برداشت درستی از وقایع صورت گیرد، کار رسانه‌های مستقل است نه این‌که آنچه رسانه‌های غربی می‌خواهد را القا کنند؛ امپراتوری رسانه‌ای امروز این است که آنچه آنها می‌خواهند بیان شود.
وی با تاکید بر این‌که امروز دوره یکجانبه‌گرایی گذشته، ادامه داد: بعد از دوره یکجانبه‌گرایی، امروز فصل جدیدی در حال بروز است و قدرت‌های جدیدی در حال خلق در دنیاست. امروز قدرت آمریکایی‌ها در منطقه رو به افول است.
رئیس‌جمهور با تأکید بر این‌که در مذاکرات ما به‌دنبال حق جمهوری اسلامی ایران هستیم، خاطرنشان کرد: آنچه در این قرارداد امضا شد، متاسفانه با نقض از سوی آمریکایی‌ها همراه بود؛ آمریکا از قرارداد خارج شد و اروپایی‌ها نیز به تعهدات خود عمل نکردند و تنها ایران به تعهدات خود عمل کرد. سازمان انرژی اتمی کشور ما ۱۵ بار رسما اعلام کرده است که فعالیت‌های اتمی ما هیچ‌گونه انحرافی از مسیر ندارد.
رئیسی تصریح کرد: در مذاکرات، ایران حرف‌های خود را با منطق و استدلال بیان کرد و آمریکا باید تصمیم بگیرد اما تاخیر می‌کند و زمان را می‌گذراند. ما مصمم هستیم که حقوق ملت را دنبال کنیم و ایران رفع و خنثی کردن تحریم‌ها را همزمان در دستور کار دارد.

امیر ایرانی: ناوشکن‌های ما به موشک کروز ابومهدی مجهز می‌شوند
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دستاوردهای این نیرو بیان کرد: ناوشکن‌های ما به موشک کروز ابومهدی و موشک‌های کروز قدرتمندتر از آن مجهز می‌شوند.
امیر دریادار شهرام ایرانی، درباره آخرین دستاوردهای این نیرو اشاره کرد: توان موشکی کروز سطح به سطح ما به حدود دو برابر افزایش یافته است. یعنی ناوشکن‌ها به جای چهار لانچر موشک کروز قرار است برای اولین بار با  هشت لانچر موشک کروز در دریاها حضور پیدا کنند. البته قرار است این قابلیت به‌زودی به‌طور رسمی رونمایی شود. گرچه ناوشکن سهند نیز هم‌اکنون به صورت ارتقایافته در دریا حضور دارد. وی افزود: سامانه‌های سطح به هوا برد متوسط نواب روی ناوشکن سهند نصب و آماده شده که سطح اولیه آن به دو برابر ارتقا یافته است. در کنار آن، ناوشکن سهند به یک سامانه دفاع نقطه‌ای و ضد‌موشک نیز تجهیز شده که قرار است سایر ناوشکن‌ها نیز به اینها مجهز شوند.
دریادار ایرانی با اشاره به افزایش توان زیرسطحی نیروی دریایی ارتش بیان کرد: در حوزه سوناری شاهد ارتقای جدی هستیم که با توان شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان جوان ما به دست آمده است. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ناوشکن دماوند و زمان رونمایی از آن گفت: ناوشکن دماوند در حال گذراندن مراحل تست خود است و پیش‌بینی می‌کنیم این اتفاق در هفتم آذر امسال رخ بدهد اما، بحث‌های دریایی مانند کاهش آب در حوضچه را داشته و باید مقداری فعالیت‌های زیرساختی برای آن انجام شود. ما برای این کار با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری داریم و این کار به‌زودی آغاز می‌شود.
دریادار ایرانی در پاسخ به سوالی درباره زمان تجهیز ناوشکن‌های کشورمان به موشک کروز ابومهدی تصریح کرد: قرار است این کار انجام شود و حتی به موشک‌های کروز قدرتمندتر از آن نیز مجهز شوند. این موشک می‌تواند در محیط جنگ الکترونیک وظیفه خود را اجرا کند و تست‌های آن نیز انجام شده است. خود دشمن نیز از این موضوع آگاه بوده و ارزیابی‌هایش را در صحنه عمل مشاهده کرده است.