آمار

آمار

بالاترین مبلغ سپرده‌ بانکی مربوط به استان تهران با مانده 3376/5هزار میلیارد تومان و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل 17.7هزار میلیارد تومان است.

تغییر ساعت کاری بانک
بر‌اساس اعلام روابط‌عمومی بانک مرکزی، با پیشنهاد بانک مرکزی و تصویب شورای هماهنگی ترافیک استان تهران، ساعت شروع به کار خدمات‌رسانی بانک‌ها در این استان، ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تعیین شد. همچنین ساعت حضور کارمندان بانک‌ها در محل کار نیم‌ساعت زودتر، یعنی ساعت ۷ صبح است.

انرژی‌های نو حوالی هزار مگاوات
کشور ایران به لحاظ دریافت انرژی خورشیدی در جهان در بالاترین رده‌ها قرار دارد، تا جایی‌که به‌طور میانگین سالانه بیش از ۲۸۰ روز آفتابی گزارش شده است.
نیروگاه‌های تجدیدپذیر یکی از باصرفه‌ترین مدل‌های نیروگاهی است که از نظر محیط‌زیست چند شرایط ویژه دارد؛ این نوع در مقایسه با نیروگاه‌های حرارتی مصرف آب نداشته و به‌شدت اقتصادی است. در ایران نیز در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نصب شده بالغ بر ۹۷۰ مگاوات بوده که با توجه به برنامه‌ریزی‌های هدفمند و اجرایی وزارت نیروی دولت سیزدهم قرار است تا پایان چهار ساله این دولت میزان ظرفیت نیروگاه‌ها به ۱۰ هزار مگاوات برسد.
بر‌اساس اطلاعات سازمان ساتبا، پیش‌بینی می‌شود افزایش ظرفیت احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تا پایان سال ۱۴۰۱ (از محل قراردادهای خرید تضمینی ماده ۶۱ قانون اصلاح الگوی مصرف ساتبا) به میزان ۱۵۰ مگاوات برسد.
یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان ساتبا در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، احداث و بهره‌برداری از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و پاک مشتمل بر 7000 مگاوات نیروگاه خورشیدی و 3000 مگاوات نیروگاه بادی در دولت سیزدهم است. این گزارش می‌افزاید، امروزه ضرورت افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دنیا از اهمیت زیادی برخوردار است، به‌طوری‌که بر‌اساس گزارش جدید سازمان جهانی هواشناسی(WMO)، تأمین برق از منابع انرژی پاک مانند انرژی خورشیدی، بادی یا برقابی باید تا پایان این دهه دو برابر شود تا گرمایش جهانی کاهش یابد چرا که اگر این امر محقق نشود، تغییرات آب و هوایی و بحران آب ممکن است به‌شدت امنیت انرژی ما را تضعیف کند و منابع انرژی تجدیدپذیر را به خطر بیندازد. در گزارش سازمان جهانی هواشناسی آمده است، تولید انرژی، منبع انتشار حدود سه‌چهارم گازهای گلخانه‌ای در جهان است و برای حفظ کره زمین، افزایش ظرفیت اشکال پاک تولید انرژی مانند انرژی خورشیدی، بادی و برقابی و همچنین بهبود بهره‌وری انرژی حیاتی است.
بنابراین در ایران نیز پس از استقرار دولت سیزدهم، توجه به این نوع انرژی پاک در دستور کار قرار گرفت درحدی که وزارت نیرو در چند بخش از‌جمله نیروگاه‌های خورشیدی پشت‌بامی، خود تأمین صنایع و ... توجه و رشد قابل‌توجهی داشته است. محمد کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) اخیرا از هدف‌گذاری برای تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در دولت سیزدهم خبرداد و گفت: این میزان تا پایان دولت و در یک افق چهار ساله اجرا می‌شود.
4000 مگاوات نیروگاه خورشیدی، 2000 مگاوات نیروگاه بادی، 3000 مگاوات از طریق نیروگاه‌های خود تامین توسط صنایع و 1000 مگاوات هم توسط صنایع متوسط در شهرک‌های صنعتی برنامه ریزی شده است.
وی افزود: در مدل های قبلی سرمایه گذار برای تامین زمین  و دریافت مجوزهای لازم اقدام می کرد که در این دوره با کمک استانداری ها، شرکت های برق منطقه ای توزیع نیروی برق ساختگاه‌ نیروگاه‌ها مشخص و به مناقصه گذاشته می شود.
در انتخاب زمین برای ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر اولویت‌هایی مانند تبدیل ظرفیت ها به انرژی، کیفیت برخورداری لازم برای اتصال به شبکه فعال و دیگر ملاحظات این بخش مد نظر قرار می گیرد.
در مرحله اول مناقصه، ساخت نیروگاه خورشیدی در ۱۴‌استان انجام می شود و  مرحله دوم مناقصه نیز به‌زودی برگزار و در استان‌های مختلف احداث این نیروگاه ها انجام می شود.