ضرب شست به اغتشاشگران

پیگیری

ضرب شست به اغتشاشگران

دو  روز پس از حضور اغتشاشگران در آزادراه کرج - قزوین و حمله به ماموران پلیس و شهادت یک بسیجی ، پلیس و دستگاه‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی عوامل اصلی این ناآرامی شدند.

به گزارش جام‌جم، پس از اتفاقات پنجشنبه گذشته در آزادراه کرج - قزوین استاندار  البرز برای آشوبگران خط و نشان کشید و از برخورد قاطع با آنها خبر داد. اغتشاشگرانی که از خط قرمز امنیت عبور کرده و با حمله به بسیجی  جوان او را در کمال‌شهر کرج با ضربه های چاقو به شهادت رساندند. 

حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس دادگستری البرز دیروز  از دستگیری عاملان شهادت بسیجی شهید خبر داد و  گفت: تعدادی از اراذل و اوباش که با استفاده از چاقو، قمه، پنجه‌بوکس و سنگ در به‌شهادت‌رساندن بسیجی سیدروح‌ا... عجمیان در روز پنجشنبه ۱۲ آبان‌ماه در کمال‌شهر کرج نقش داشتند با دستورات قاطع قضایی، توسط اداره کل اطلاعات استان البرز شناسایی و بازداشت‌شدند.

وی افزود: رئیس قوه قضاییه بلافاصله بعد از حوادث روز پنجشنبه، طی تماس تلفنی دستور اکیدی برای شناسایی و بازداشت عواملی که در شهادت بسیجی شهید عجمیان نقش داشتند صادر کرد که در راستای اجرای این دستور اقدامات لازم انجام شده و دستگاه قضایی با رعایت مقررات قانونی نسبت به شناسایی و مجازات تمامی عوامل اقدام خواهد کرد.

دستگیری عوامل حمله به خودروی پلیس

آشوبگران همچنین روز پنجشنبه با حمله به خودرو‌ی پلیس ، تعدادی از ماموران را مورد ضرب و شتم قرار داده و از اقدامات مجرمانه‌شان فیلم گرفته و منتشر کردند. با توجه به حساسیت ماجرا تحقیقات برای دستگیری عوامل حمله به خودروی پلیس آغاز  و قبل از ترک کشور دستگیر شدند.

رئیس پلیس البرز هم از شناسایی و دستگیری تعدادی از عوامل حمله به ماموران پلیس در حوالی بی‌بی‌سکینه کرج خبر داد و افزود: ۱۱ نفر از اغتشاشگران و عوامل حمله به ماموران پلیس در آزادراه کرج - قزوین که روز پنجشنبه در آشوب‌های خیابانی صورت گرفته بود دستگیر شدند. 9 نفر از این افراد که قصد خروج از کشور را داشتند در یکی از استان‌های غربی کشور دستگیر شدند. دو نفر دیگر به یکی از استان‌های کشور متواری شده بودند که با ردیابی‌های صورت‌گرفته و همکاری خوب مردم کشورمان این افراد نیز دستگیر شدند.

ناکامی در گرفتن فرمانداری

تعدادی از اغتشاشگران هم روز جمعه با حمله به فرمانداری این شهر قصد گرفتن این ساختمان را داشتند که ناکام ماندند. براساس اعلام شاهدان تعدادی از افراد مشکوک به طرف مردم تیراندازی کردند که در این جنایت تعدادی از مردم کشته و مجروح شدند. این افراد که از تسخیر فرمانداری و اطلاعات سپاه ناکام مانده بودند در ادامه به خیابان‌ها هجوم بردند و اقدام به آتش زدن چند بانک‌، عابربانک، مغازه، فروشگاه و کیوسک پلیس کردند.