قتل «صاحبه‌کوچولو» در مخفیگاه کودک‌ربایان

عدلیه

قتل «صاحبه‌کوچولو» در مخفیگاه کودک‌ربایان

دو خیر قلابی به بهانه خرید کفش، دختر و پسر خردسالی را از خانه‌شان در محله‌خاوران تهران ربودند. پس از مرگ دختربچه، کودک‌ربایان جسد او و پیکر نیمه‌جان برادرش را در پارک ولایت رها کرده و گریختند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، عصر چهارشنبه یازدهم آبان امسال، دو زن که ماسک بر چهره‌های‌شان زده بودند مقابل خانه یک زن تبعه افغانستان در محله خاوران رفتند. آنها با ادعای این‌که از افراد نیکوکار هستند و برای نیازمندان در پایتخت لباس، غذا و کفش تهیه می‌کنند، از او درباره بچه‌هایش پرس‌وجو کردند. وقتی فهمیدند این زن دختری سه‌ساله به‌نام صاحبه و پسری پنج‌ساله به‌نام عرفان دارد از او خواستند کفش‌های بچه‌ها را بیاورد تا بتوانند برای‌شان کفش نو بخرند. وقتی زن وارد خانه شد، دو خیر قلابی به داخل حیاط آمده و دو کودک را ربوده و با خود بردند.

با شکایت پدر و مادر کودکان در پلیس آگاهی تحقیقات پلیسی برای دستگیری متهمان آغاز شد. همزمان کودک‌رباها در تماس با شاکی درخواست یک‌میلیارد تومان برای آزادی دو فرزندشان کردند. آنها برای این‌که ردی از خود باقی نگذارند با رایانه صدای خود را تغییر داده بودند.

تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا این‌که عصر روز جمعه فردی با پلیس 110 تهران تماس گرفت و اطلاع داد پیکر دختر و پسر خردسالی را در بوستان ولایت یافته است. با حضور ماموران در محل، دختر سه‌ساله و پسر پنج‌ساله به بیمارستان منتقل شدند. آثار ضرب‌وجرح روی بدن آنها بود. معلوم شد دختر خردسال دو ساعت قبل فوت شده و پسر پنج‌ساله هم حالش وخیم است و تحت درمان قرار گرفت. 

بررسی‌های پلیسی نشان داد این دو کودک فرزندان زوج افغان هستند که چند روز قبل ربوده شده بودند. با دستور بازپرس جنایی جسد دختربچه برای تعیین علت فوت به پزشکی‌قانونی انتقال یافت. پزشکان هم در تلاش برای نجات جان برادر پنج‌ساله او هستند. 
​​​​​​​
تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی نیز تحقیقات برای دستگیری کودک‌ربایان قاتل را آغاز کردند. یک مرد به‌عنوان مظنون در این پرونده دستگیر شده اما منکر اطلاع از کودک‌ربایی است.