پاکسازی دستگاه‌گوارش

پاکسازی دستگاه‌گوارش

برای پاکسازی دستگاه گوارش استفاده از برخی آبمیوه‌ها می‌تواند موثر باشد. آب سیب و لیمو یکی از بهترین  ترکیبات میوه‌ای برای این منظور است.

طرز تهیه: 
 یک‌دوم فنجان آب سیب طبیعی
 دو قاشق غذاخوری آب لیموترش طبیعی
 یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده‌شده
 یک‌دوم قاشق چایخوری نمک
 یک‌دوم پیمانه آب گرم

7 عارضه رژیم‌های کتوژنیک
برنامه‌های غذایی کتوژنیک برنامه‌هایی کم کربوهیدرات و پرچرب هستند که به سرعت به کاهش وزن منجر می‌شوند. بسیاری از متخصصان تغذیه‌ نقدهایی را به این برنامه غذایی وارد می‌دانند و نگران عوارض جانبی ناشی از آن هستند که شامل موارد زیر است:

 1- آنفلوآنزای کتو: برخی افراد همزمان با رعایت این رژیم غذایی دچار ضعف سیستم ایمنی و بروز آنفلوآنزا می‌شوند.

 2- اسهال: علت آن می‌تواند در نقص عملکردی کیسه صفرا و همچنین به دلیل کمبود فیبر در رژیم کتو باشد.

3- کاهش عملکرد ورزشی: نوع تغذیه رژیم‌های کتو می‌تواند موجب کاهش توانایی بدن در فعالیت‌های ورزشی شود.

 4- کتواسیدوز: باید مراقب قند خون خود باشید و سطح گلوکز خود را چندین بار در روز چک کنید. همچنین افراد مبتلا به دیابت به هیچ عنوان نباید از این رژیم استفاده کنند.

 5- بازگشت وزن: به دلیل محدودکنندگی این رژیم، برای طولانی‌مدت قابل اجرا نیست و با بازگشت به برنامه عادی، ممکن است فرد دچار بازگشت وزن شود. 

 6- توده عضلانی کمتر، کاهش متابولیسم: از دیگر پیامدهای تغییرات وزن مرتبط با کتو می‌تواند از دست دادن توده عضلانی باشد، به خصوص اگر چربی بیشتری نسبت به پروتئین می‌خورید. 

7- افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت: رژیم‌های پرچرب مانند این، به ویژه اگر بدون نظر متخصص تغذیه اجرا شوند، ممکن است سطح کلسترول را افزایش دهند. همچنین بدن را در معرض ابتلا به دیابت قرار دهند.