۶۳۴هزار میلیاردتومان خریداینترنتی 

۶۳۴هزار میلیاردتومان خریداینترنتی 

بررسی‌ وضعیت خرید اینترنتی در مهر ماه امسال نشان می‌دهد در این ماه حدود ۹۶هزار میلیارد تومان خرید اینترنتی انجام شده که سهمی حدود 13.6درصدی از کل تراکنش‌ها دارد.

براساس برآوردهای اتاق بازرگانی تهران، خرید اینترنتی در مهر ماه نسبت به ماه قبل (شهریور) با کاهش ۴ درصدی مواجه شده اما در عین حال نسبت به مهر ماه سال قبل ۳۸ درصد افزایش یافته‌است.همچنین در هفت ماه امسال حدود ۶۳۴ هزار میلیارد تومان خرید اینترنتی انجام شده‌است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.طبق بررسی‌های انجام شده، سهم استان تهران از کل خریدهای اینترنتی در کشور طی هفت ماه امسال ۸۹درصد بوده‌است. همچنین برآوردهای اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد روند عمومی نزولی کل تراکنش‌های خرید (موبایل- اینترنتی- پایانه فروشگاهی) از مرداد99 آغاز شده که همین تجربه مشابه را برای خریدهای اینترنتی با نوساناتی کمتر داشته‌ایم.افت کل تراکنش‌های خرید واقعی در شهریور با منفی 6/25درصد تشدید شده و شاهد کاسته شدن از نرخ افت در مهر ماه به حدود ۲۱درصد هستیم. / مهر 

بدون تیتر
 رویترز نوشت، افزایش بدهی و هزینه‌های نیروی کار و مواد خام، وام دادن به مشاغل کوچک در انگلیس را دشوارتر و آنها را در معرض ورشکستگی شدید قرار داده است.

 نرخ تورم مصرف‌کننده در ژاپن در ماه اکتبر به بالاترین رقم طی 40 سال گذشته رسید؛ به 3 درصد.

 شرکت بازاریابی نفت عراق اعلام کرد که این کشور تا سال2027 تولید نفت خود را به هفت میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهد.

 برآوردها نشان می‌دهد بعد از رونمایی از بسته ۱۰بندی سازمان بورس در حمایت از سهامداران، حدود ۴۰هزار میلیارد تومان دارایی برای یک سال بیمه شده است. اعتبار لازم برای این اقدام در قانون بودجه ۱۴۰۲ گنجانده خواهد شد.

 رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه با بیان این که لایحه برنامه هفتم تا پایان آذرماه به دولت می‌رود، گفت: با احتساب تخصیص‌هایی که تا‌کنون آماده شده یا در حال ارسال است، تا‌کنون بیش از ۸۰هزار میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی پرداخت شده است.

 قیمت نفت روز جمعه در پی افت ارزش دلار آمریکا، بهبود یافت اما تحت‌تاثیر نگرانی‌ها نسبت به ضعیف‌شدن تقاضای چین برای سوخت و افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا، در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.

 بر‌اساس اطلاعاتی که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در اختیار ایسنا قرار داده، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، تسهیلاتی با نرخ سود ۱۴ درصد به به واحدهای دانش‌بنیان و صادرات‌گرا پرداخت می‌کند.

 معاون نخست‌وزیر روسیه با بیان این‌که توسعه کریدور شمال _ جنوب می‌تواند حمل‌و‌نقل جهانی را دگرگون کند، گفت: قرار است ظرفیت حمل‌و‌نقل این کریدور تا سال 2030 به 32 میلیون تن افزایش یابد.