وقتی دستفروشی شغل می‌شود!

وقتی دستفروشی شغل می‌شود!

هادی ابوی درباره تبدیل شدن دستفروشی به شغل رسمی در کشور ابراز عقیده کرد و گفت: معتقدم زمانی که فضای کسب و کار را سخت می‌کنیم و دریافت مجوزها دشوار می‌شود، پدیده‌ای مثل دستفروشی رواج می‌یابد. در شرایط فعلی ایجاد اشتغال از هر منظر حائز اهمیت است، لذا این اقدام را در راستای تسهیل شرایط کسب و کار می‌دانم.

وی افزود: سال‌های سال است که بر ساماندهی پدیده دستفروشی و دستفروشان در کشور تاکید داریم و در این راستا مکان‌هایی برای استقرار دستفروشان درنظر گرفته‌شده و جمعه‌بازارها و روزبازارها ایجاد شده است. این فعال حوزه کار ادامه داد: به طور حتم دستفروشی و مشاغلی از این دست که بازارهای متعددی ایجاد می‌کند و علاوه‌بر درآمدزایی، زمینه عرضه کالاهای متنوع را فراهم می‌کند، هزینه کمتری برای افراد دارد. در حال حاضر ایجاد یک کسب و کار به قدری سخت است که اگر کسی بخواهد مغازه‌ای بخرد یا اجاره کند، باید هرچه دارد برای این کار بگذارد، لذا چون توان خرید یا پرداخت اجاره‌های سنگین وجود ندارد، افراد مایل هستند به مشاغلی بپردازند که کمترین هزینه و بیشترین سودآوری و درآمد را برای‌شان داشته باشد. ابوی درباره نحوه فعالیت دستفروشان گفت: دستفروشان نمی‌توانند در هر گوشه و کناری بساط کنند و ساماندهی آنها باید در دستور کار قرار گیرد چراکه برخی از مشاغل را به خطر می‌اندازند. اگر قرار باشد دستفروشی به شکل آزاد و در هرکجا رواج داشته باشد به ضرر کسبه و مردم خواهد بود./ ایسنا

بدون تیتر
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: به‌دلیل عاری بودن کشور ما از آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان، کشورهای دیگر از‌جمله کویت درخواست واردات مرغ از ایران کرده‌اند.

اداره فدرال حمایت اجتماعی و امدادرسانی در بلایای طبیعی آلمان به مردم این کشور توصیه کرد خود را برای قطع برق در فصل زمستان آماده کنند و کنسرو و آب معدنی ذخیره کنند.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی درباره بدهی‌های حمل‌ونقل ریلی گفت که این بدهی‌ها به‌دلیل تصدیگری راه‌آهن است و اگر رویکرد مدیرعامل راه‌آهن و وزیر راه این باشد که این تصدیگری را حفظ کنند، این بدهی برای آیندگان هم انباشته‌ خواهد شد.

پس از افت بی‌سابقه هفت کاهش ماهانه متوالی در معاملات آتی طلا، ماه نوامبر با بازگشت صعودی قوی دوهفته‌ای به ۱۷۰ دلار آغاز شده است و فدرال‌رزرو به یک تغییر بالقوه دور از افزایش تهاجمی نرخ بهره نزدیک می‌شود. طلا برای سومین‌بار در ابتدای نوامبر تقریبا به ۱۶۲۰ دلار رسید که پایان اصلاح چند ماهه و آغاز یک رالی بود.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش 11543 واحد همراه شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت از صادرات روزانه ۲۵۰ تن مواد غذایی و کشاورزی به قطر در ایام جام جهانی خبر داد.

مطابق آمار وزارت کار تا‌کنون ۶۳ هزار و ۷۳۵ نفر ازجویندگان کار و تعداد ۵۷۸۸ نفر از کارفرمایان در سامانه جست‌وجوی شغلی ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: در‌مجموع در روزهای اوج مصرف برق تابستان حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات مدیریت مصرف برق در کشور داشتیم.