ماهواره‌بر «قائم۱۰۰» ماهواره ایرانی را به‌زودی به فضا می‌برد

سردار حاجی‌زاده اعلام کرد که بسیاری از دستاوردهای ایران روز حادثه بیرون می‌آید

ماهواره‌بر «قائم۱۰۰» ماهواره ایرانی را به‌زودی به فضا می‌برد

سکانس اول - فقط رونمایی از نام موشک هایپرسونیک پیشرفته هم در هفته قبل حسابی محاسبات دشمن را به‌هم‌ریخته و آنها به صراحت اعلام می‌کنند سخت است باور کنیم که ایران بعد از آمریکا، روسیه و چین به موشک فراصوت هایپرسونیک دست پیدا کرده چون این موشک یعنی مقابله با تمام سامانه‌های پدافندی در جهان. سکانس دوم - از مجازی تا واقعیت؛ آنچه در ایران واقعی و روزمره در جریان است این‌طور قابل صورت‌بندی است که اعلام درمان سرطان خون با «ژن‌درمانی» برای اولین بار اعلام می‌شود، بعد از چند دهه خط‌آهن بلوچستان افتتاح می‌شود نیروهای مسلح از موشک هایپرسونیک و ماهواره‌بر قائم رونمایی می‌کنند و زندگی عادی مردم هم جریان دارد اما ایران در ذهن براندازان این‌طور ترسیم شده که مردم به اعتصابات پیوستند و  رژیم‌چنج رقم خورد! 

رهبر انقلاب هم که تحلیل خود را از وقایع اخیر در جمع مردم اصفهان مطرح کردند این دوگانه را مورد توجه قرار دادند و گفتند: «چالش اساسی برای امروز ما در کشور، چالش پیشرفت و توقف و رکود است؛ یا بگوییم چالش پیشرفت و ارتجاع چون توقف عقب‌رفتن است و هرکسی که توقف کند درواقع دارد عقب می‌رود؛ چون دنیا در حال حرکت به جلو است، اگر شما ایستادید، عقب می‌مانید. مسأله این است: ما داریم پیشرفت می‌کنیم، دنبال پیشرفتیم، می‌خواهند این نباشد. در همین چند هفته‌ای که حالا در بعضی از خیابان‌ها چهار نفر آدم شریر یا فریب‌خورده وارد شدند و اغتشاش درست کردند، در همین اغتشاشات، کارهای بزرگی انجام گرفته که اگر مقایسه کنیم هفته‌های دیگر و ماه‌های دیگر را، یک نتیجه‌ بزرگی به دست می‌آید؛ چندین کارخانه راه افتاد
پالایشگاه فراسرزمینی راه افتاد در یکی از کشورها، بهره‌برداری از شش نیروگاه برق در همین چند هفته اتفاق افتاد، یکی از بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های جهان در همین روزها رونمایی شد، از ماهواره‌بر رونمایی شد، از یک موشک جدید رونمایی شد اینها مال همین چند هفته‌ای است که در میان اغتشاشات هم بوده، نمی‌گذارند، نمی‌خواهند نسل جوان آشنا بشود با اینها، اینها را کوچک‌نمایی می‌کنند، تحقیر می‌کنند، انکار می‌کنند. خب ما در امکانات دفاعی خیلی پیشرفت کرده بودیم، انکار می‌کردند؛ عکسش را نشان می‌دادند می‌گفتند که این فتوشاپ است، این واقعی نیست، حالا بعدا مجبور شدند اعتراف کنند، ناچار شدند اعتراف کنند.»
اشاره رهبر انقلاب به موضوع فتوشاپ به داستان پهپادهای وطنی بازمی‌گردد که چند سال پیش عکس‌های منتشرشده پهپادها را می‌گفتند فتوشاپ است اما حالا می‌گویند پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است! یکی از این افراد در همان مقطع برایان هوک، رئیس وقت گروه اقدام ایران در دولت ترامپ بود که در اظهارنظری عجیب و مضحک، دستاوردهای ایران در عرصه‌ موشکی را فتوشاپ نامید و برای کم‌اهمیت جلوه‌دادن آن مدعی شد «ایران همواره در تلاش است تا دیدگاه‌هایی غیرواقعی و فریبکارانه را درخصوص دستاورد‌ها و تلاش‌های خود ایجاد کند!»
جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در بحث تولیدات استراتژیک و امنیتی دست بالا را داشته‌است، از موشک‌های متنوع با کاربردهایی متفاوت و حساب‌شده تا ارسال ماهواره برای اهداف تحقیقاتی و استراتژیک و این یعنی ایران در اتخاذ راهبرد دفاعی - امنیتی‌ خود موفق عمل کرده ‌است. 

 بسیاری از دستاوردهای ایران روز حادثه بیرون می‌آید
حالا دیروز دوباره سردار امیرعلی حاجی‌زاده در نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه در جمع برخی از اساتید سطوح عالی و دروس خارج فقه حوزه علمیه قم و مشهد درباره قابلیت‌های مهم دفاعی و نظامی کشور گفته است. 
سردار حاجی‌زاده در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسن طهرانی‌مقدم گفت: ما توفیق داشتیم از سال ۶۰ در محضر شهدای بزرگی مثل شهید طهرانی‌مقدم و سایر دوستان باشیم. در آن دوران، شهید طهرانی‌مقدم در مجالس مختلف مطرح می‌کرد و حسرت می‌خورد که ای‌کاش ما در واقعه کربلا بودیم و امام‌حسین(ع) را یاری می‌کردیم و در ادامه می‌گفت البته اگر سلاح خوب هم می‌داشتیم می‌توانستیم امام‌زمان(عج) را بهتر یاری کنیم.وی افزود: این عطش و حرارت از آن ‌روز در بین نیروهای هوافضا و موشکی شعله‌ور شد، شهید بزرگوار بارها تکرار می‌کرد که ما باید بتوانیم با اجراکردن تدابیر ولی‌فقیه خود از ایشان حمایت کنیم.

بغداد را هم نمی‌توانستیم تهدید کنیم
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان این‌که ما در آن دوران سلاح‌هایی مانند توپ ۱۳۰ داشتیم که ۲۷ کیلومتر برد داشت و وقتی می‌خواستیم مکان‌هایی در ۳۰ کیلومتری منهدم کنیم به‌درستی قادر نبودیم، تصریح کرد: به‌همین‌دلیل، شهر بغداد که به فاصله ۱۰۵ کیلومتری از مرزهای ما قرار داشت را نمی‌توانستیم تهدید کنیم اما این حرکت در زمان جنگ و دوران بعد از جنگ نیز ادامه پیدا کرد به‌طوری‌که امروز مجموعه نیروی هوافضا و بخش‌های مختلف سپاه به‌ویژه حوزه‌های موشکی و پهپادی تبدیل به یک قدرت شده است.
وی ادامه داد: امروز در حوزه هواپیمای بدون سرنشین و پهپادها در تراز جهانی هستیم و دستاوردهای ما حرکت‌هایی را که ارتش‌های بزرگ و قدرتمند دنیا ده‌ها سال قبل از ما شروع به کار کرده‌اند به چالش کشیده است. بسیاری از دستاوردها نیز وجود دارد که روز حادثه اگر لازم باشد بیرون می‌آید مانند اصابت دشمن در فاصله 1050 کیلومتری که البته اینها تصادفی نبوده و مرهون عمل به تعالیم اسلام، قرآن و از معجزات الهی است.

 تا ده‌ها سال دشمن نمی‌تواند
سردار حاجی‌زاده در ادامه با بیان این‌که در حوزه موشکی از تراز جهانی جلو افتاده‌ایم، گفت: خبر موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته که در مراسم سالگرد شهید طهرانی‌مقدم گفته شد و قادر است در جو و بیرون از جو مانور داشته باشد متعلق به خیلی وقت پیش است ولی درواقع امروز رسانه‌ای شده است و در این دستاورد یک جهش نسلی اتفاق افتاده است و تا ده‌ها سال دشمن نمی‌تواند به توانمندی مقابله با این موشک برسد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه به حوزه پدافند اشاره کرد و گفت: ما در برهه‌ای در حسرت یک سامانه پدافندی برد کوتاه بودیم به‌طوری‌که رژیم‌بعث عراق در جنگ هشت‌ساله برای تحقیر ما با هواپیماهای باری به آسمان کشور ما می‌آمدند و زباله‌های پادگانی از جمله فایل، کمد، مبل، تیرآهن و ... را به پایین می‌ریختند.
19 آبان بود که سردار امیرعلی حاجی‌زاده در حاشیه مراسم یازدهمین سالگرد شهادت شهید طهرانی‌مقدم خبر ساخت هایپرسونیک را اعلام کرد و گفت که این موشک سرعت بالایی دارد و ‌هم‌ در ‌فضا و هم در خارج از آن می‌تواند مانور دهد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد که این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و بعید است تا ده‌ها سال بعد هم فناوری‌ای یافت شود که بتواند با آن مقابله کند. وی گفت: این موشک سامانه‌های ضدموشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.
وی همچنین گفت: آزمایش‌های این موشک انجام شده است و در آینده و در یک فرصت مناسب این موشک هایپرسونیک رونمایی خواهد شد.

ماهواره در مدار
بنا بر تاکید سردار حاجی‌زاده، امروز با لطف خداوند در حوزه پدافند از موشکی و پهپادی گسترش بیشتری داشته‌ایم، به‌طوری‌که انواع رادارها در حوزه‌ها، فرکانس‌ها، ارتفاع‌ها و برد‌های مختلف و همچنین سامانه‌های پدافندی ارتفاع پایین، سامانه‌های برد متوسط تا برد بلند همگی بومی و ساخت داخلی هستند.
سردار حاجی‌زاده با بیان این‌که ما در حوزه فضایی اخیرا توانستیم به لطف الهی ماهواره‌بر قائم۱۰۰ را پرتاب کنیم که این ماهواره‌بر سوخت جامد است، گفت: در سال‌جاری اولین ماهواره را با ماهواره‌بر قائم۱۰۰ در مـدار قرارخواهیم داد.