صدور قطعنامه برای حفظ فشار حداکثری است

صدور قطعنامه برای حفظ فشار حداکثری است

محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی درباره قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران بیان کرد: پیش‌ از این همه گفته بودیم صدور قطعنامه مشخصا یک اقدام غیرسازنده برای حفظ فشار حداکثری است و هیچ کمکی به طرف‌های مقابل برای حل مسائل موجود نخواهد کرد.

 اسلامی افزود: به نظر می‌رسد سه کشور اروپایی و آمریکا به استفاده از انواع روش‌های مختلف فشار ازجمله صدور قطعنامه و تحریم عادت دارند و پرواضح است این‌گونه فشارها بی‌سرانجام خواهد بود. 
رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با بیان این‌که این اقدام اشتباه و تصویب قطعنامه علیه کشورمان همان‌طور که پیشتر هم گفته شده بود، پاسخ محکمی از سوی ایران به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، مطابق قانون اقدام راهبردی مجلس پیش می‌رود و صدور قطعنامه‌های متعدد علیه ایران در پیشبرد این برنامه‌ها خللی ایجاد نخواهد کرد. 
اسلامی تصریح کرد: تمامی برنامه‌هایی که در عرصه ملی از سوی ما دنبال می‌شود برای رفاه و پیشرفت ملت ایران است. 

اتهام‌پراکنی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس علیه ایران 
دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس، با اتهام‌پراکنی مجدد علیه ایران در نشست گفت‌وگوی منامه، مدعی حمایت این شورا از گفت‌وگو برای رسیدن به ثبات در منطقه شد.  نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس، در نشست موسوم به طرح‌های ابتکاری خاورمیانه برای حل‌وفصل منازعات در چارچوب نشست گفت‌وگوی منامه که در بحرین در حال برگزاری است، به اظهارنظر درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران، قضیه فلسطین، همکاری شورای همکاری با اتحادیه اروپا و نقش آن در ایجاد ثبات در بازار انرژی پرداخت. 
وی درخصوص توافق هسته‌ای ایران گفت: درباره توافق هسته‌ای ایران، کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس خواستار آن هستند که هر ساختار امنیتی منطقه‌ای جدید برای تحقق ثبات مطلوب در منطقه، باید منافع همه را در نظر بگیرد.
دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در ادامه با اتهام‌زنی مجدد به ایران گفت: بسیار مهم است که رفتار ایران در بی‌ثبات کردن منطقه از طریق برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک و حمایت از حوثی‌ها و شبه‌نظامیان دیگر در سراسر منطقه متوقف شود.  الحجرف با اشاره به حمایت شورای همکاری از گفت‌وگو برای رسیدن به ثبات تاکید کرد: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج [فارس] می‌خواهند که ایران یک شریک مسئول در این منطقه باشد. 
وی که تاکنون بارها مدعی شده رفتارهای تهران «ثبات منطقه را بر هم می‌زند»، روز گذشته نیز در منامه بدون ارائه هیچ دلیل و مدرکی مدعی شد: حمایت ایران از سایر کشورها با پهپاد باعث شد غرب بسیار دیر متوجه چیزی شود که نسبت به آن هشدار می‌دادیم.

تشییع کم‌نظیر شهدای مدافع امنیت در اصفهان برگزار شد
ده‌ها هزار نفر از مردم اصفهان در مراسم تشییع سه شهید مدافع امنیت در این شهر شرکت کردند و بدرقه کم‌نظیر و باشکوهی را در دیار نصف جهان رقم زدند. پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی ۲۵آبان اصفهان، شهید سرهنگ اسماعیل چراغی، شهید محمدحسین کریمی و شهید محسن حمیدی صبح دیروز روی دستان مردم قدرشناس اصفهان تشییع شد. پس از اقامه نماز  بر پیکر شهیدان، پیکر مطهر شهدای امنیت به گلستان شهدای اصفهان منتقل و در کنار سایر شهیدان دیار نصف‌جهان آرام گرفتند. مردم قدرشناس و شهیدپرور اصفهان با قرائت قرآن و زیارت عاشورا بر مزار شهدا، فرزندان خود را بدرقه کردند و سلام و ارادت خود را همراه این سبکبالان به سرور و سالار شهیدان ‌رساندند.