جزئیاتی از برگزاری جلسه فعالان‌اصلاح‌طلب با آیت‌ا...رئیسی

جزئیاتی از برگزاری جلسه فعالان‌اصلاح‌طلب با آیت‌ا...رئیسی

یکی از اهداف اصلاح‌طلبان این است که باتوجه به شرایط کف خیابان و آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر از نظام امتیازاتی را کسب کنند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که چندی پیش یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه برگزاری نشست این مجمع از آیت‌ا... رئیسی، رئیس‌جمهور درخواست کرده تا زمینه حضور، دیدار و گفت‌وگوی تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با وی فراهم شود.

در این خصوص گفته شده است که آیت‌ا... رئیسی نیز یک روز پس از برگزاری نشست مجمع با گروهی از اصلاح‌طلبان از جمله مجید انصاری،‌ عبدالوهاب موسوی لاری،‌ حسین مرعشی، سید صفدر حسینی و... دیدار کرده است. اخبار به‌دست آمده حکایت از این دارد که آنها طی اظهاراتی درباره وضعیت کشور در حوزه‌های سیاسی، خارجی و اقتصادی درصدد القای یاس و ناامیدی نسبت به روند امور جاری در کشور بوده‌اند. به گفته برخی از کارشناسان، اصلاح‌طلبان با برگزاری این دیدارهای پشت‌پرده درصددند تا اهدافی را دنبال کنند.
هدف اول و اصلی آنان در این دیدارها تاثیرگذاری بر ذهن و اراده مسئولان اجرایی کشور است. این گروه از اصلاح‌طلبان  تقلا می‌کنند تا ذهن و اندیشه مسئولان را دچار تردید و تزلزل کنند.
هدف دوم اصلاح‌طلبان این است که باتوجه به شرایط کف خیابان و آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر از نظام امتیازاتی را کسب کنند.
هدف سوم آنها تقلا برای ایجاد فاصله میان اندیشه‌های مسئولان اجرایی با منویات و اندیشه‌های رهبری نظام است. این گروه از اصلاح‌طلبان با طرح ادعای دلسوزی برای نظام درصدد القای تفکرات خود به مسئولان اجرایی هستند.
هدف چهارم این که آنها با اجرای سناریوی گفت‌وگوهای پشت پرده با مسئولان نظام درصدد فرار از پاسخگویی نسبت به عملکرد خود طی هشت سال گذشته که مسئولیت اداره کشور را به‌عهده داشته‌اند، هستند.

هیچ مدرکی دال بر توسعه برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد 
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که هیچ مدرکی دال بر توسعه برنامه هسته‌ای ایران وجود نداشته و آژانس هنوز درباره ایران به نقطه بدون بازگشت نرسیده است.
گروسی در گفت‌وگو با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفت که هیچ مدرکی دال بر توسعه برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد و مدعی شد که با این حال، ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران، برای ساخت بمب اتمی «کافی» است!
 وی افزود: در سطح کنونی تولید اورانیوم غنی‌شده، ایران در حال حاضر به اندازه ساخت بیش از یک دستگاه مواد انباشته کرده، البته اگر تصمیم به چنین کاری بگیرد. وی اضافه کرد: با وجود این، ما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی مبنی بر این‌که ایران دارای برنامه سلاح هسته‌ای است، در اختیار نداریم. گروسی در واکنش به این پرسش که «آیا با ایران به نقطه بی‌بازگشت رسیده‌ایم؟ یا این‌که آیا وقت آن رسیده که به‌راحتی اذعان کنیم که آنها یک قدرت هسته‌ای هستند؟»، با پاسخی منفی، اطمینان داد که «به این نقطه نرسیده‌ایم.» با این حال، مدیرکل آژانس اذعان کرد باید سخت تلاش کنیم تا از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری به‌عمل آوریم. اظهارات گروسی در حالی مطرح شده که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پنجشنبه هفته گذشته با ادعای تحقیقات درباره ذرات یافت‌شده ادعایی در سه سایت هسته‌ای ایران، قطعنامه‌ای ضدایرانی را تصویب کرد.

لزوم موضع‌گیری شفاف احزاب در حوادث اخیر
وزیر کشور با بیان این‌که دشمن با اتخاذ جنگ ترکیبی به‌دنبال بی‌ثباتی و ناامنی در کشور است از احزاب، جریانات سیاسی و شخصیت‌ها خواست در برابر اغتشاشگران و برهم‌زنندگان امنیت کشور، موضع‌گیری روشن داشته باشند.
احمد وحیدی،  دیروز  در مراسمی به مناسبت هفته بسیج که با حضور کارکنان وزارت کشور برگزار شد، گفت: جریان دشمن امروز با در پیش گرفتن جنگ ترکیبی و به میدان آوردن همه ظرفیت‌های رسانه‌ای به دنبال تضعیف پایه‌های ثبات و امنیت کشور است و در این شرایط حساس باید همگان با هوشیاری و آگاهی کامل در برابر دسیسه‌های معاندان عمل کنند. وزیر کشور افزود: هیچ ایرانی ایران‌دوست نمی‌پذیرد که کشور با توطئه دشمن، ناامن شود و از این رو شخصیت‌ها و چهره‌ها باید موضع مشخص و آشکاری نسبت به ناامنی و بی‌ثبات سازی جریان معاند داشته باشند. وحیدی با بیان این‌که نباید مقهور جنگ نرم دشمن شد، توضیح داد: ایران‌اینترنشنال با پول عربستان سعودی و شبکه بی‌بی‌سی با حمایت و بودجه دولت انگلیس اداره می‌شود و بر همگان حقد وکینه سعودی‌ها و انگلیسی‌ها نسبت به ایران عزیز مشخص است و برای همین روایت این رسانه‌ها همواره از سر دشمنی و تلاش برای تضعیف ایران بوده است.