پرسه

پرسه

یه قلب و یه ایران باهاتونه
در آستانه آغاز بازی‌های تیم ملی ایران در جام‌جهانی بالاخره نماآهنگ تیم ملی ایران منتشر شد. این نماآهنگ دیروز پیش از بازی اول تیم ملی ایران در این مسابقات در دسترس قرار گرفت. نماآهنگ «لحظه صعود» به خوانندگی احسان جوادی برای حمایت از حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تهیه شده‌است. کارگردان این نماآهنگ محمدمهدی اسکندری است و تنظیم آن را احسان جوادی بر عهده داشته‌است. موسیقی این نماآهنگ را احمد ناصری‌پور و نماآهنگ را محمد شالو تهیه‌کنندگی کرده‌است. این تنها نماآهنگ منتشرشده نیست و دیروز همچنین نماآهنگی با عنوان «کنار تیم ایران» منتشر شد. این نماآهنگ شامل گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب در سال‌های مختلف به تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران است.

افتتاحی با یاد آوارگان سوری 
۳۲ تیم در جام‌جهانی قطر در مراسم افتتاحیه شرکت کردند که شامل رویداد‌های ورزشی و هنری بود. یکی از تیم‌ها مظهر رنج سوری‌ها از جمله کودکان در طول بیش از یک دهه جنگ خونین است که میلیون‌ها نفر را در داخل و خارج سوریه آواره کرد و حدود نیم میلیون نفر را کشت.
 ابراهیم سرمینی، هماهنگ‌کننده حفاظت در سازمان بشردوستانه ویولت که مسابقات را برگزار می‌کند و تیم‌ها را آموزش می‌دهد، به خبرگزاری فرانسه گفت: در افتتاحیه جام‌جهانی کمپ‌ها با شرکت ۳۲تیم از کودکان ۱۰ تا ۱۴ساله هستیم. به گفته برگزارکنندگان، ۲۵ تیم از کمپ‌های آوارگان داخلی و اطراف ادلب، علاوه بر هفت تیم که شامل کودکانی است که در مناطق صنعتی کار می‌کنند، پس از گذراندن دوره آموزشی که حدود شش ماه پیش آغاز شده‌بود، در جام‌جهانی کمپ‌ها شرکت می‌کنند.