دشمن آخرین ذخایر خود را در اغتشاشات اخیر به‌کار بسته است

دشمن آخرین ذخایر خود را در اغتشاشات اخیر به‌کار بسته است

احمد وحیدی، وزیر کشور پیش از ظهر دیروز (اول آذر) در مراسم معارفه و تکریم استاندار تهران که در محل وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: گزارشی که ارائه شد  نشان‌دهنده این است که در گوشه‌گوشه کشور اتفاقات خوبی در دستگاه‌های مختلف رخ داده است. اغتشاشات اخیر هم برای آن است که این کارهای بزرگ که در کشور صورت‌می‌گیرد، دیده نشود. اما باید بدانیم آنچه تاکنون اجرایی شده، کارهای بزرگی بوده است.

وی تاکید کرد: دشمن نمی‌خواهد این اقدامات بزرگ به گوش ملت ایران برسد. ملت رشید و پایدار ما اگر این اقدامات بزرگ را بدانند، بیش از پیش قلب‌های‌شان مطمئن خواهد شد، گرچه مردم ما مطمئن هستند اما درجات بالاتری از این اطمینان می‌تواند با بیان این موفقیت‌ها تحقق پیدا کند.
وحیدی عنوان کرد: دشمن می‌خواهد با خیالی باطل میان نظام و مردم فاصله ایجاد کند و حضور میلیونی مردم در ۱۳ آبان نشان‌دهنده آن است که مردم ما در میدان حاضر هستند. در چنین شرایطی دشمن تصور می‌کند که می‌تواند بین مردم و نظام فاصله بیندازد.

اهانت به قانون، پرچم و مقدسات مردم را رنجانده است
وزیر کشور یادآور شد: البته مردم ما رنجیده‌خاطر هستند چرا که اخیرا در کشور اتفاقات ناخوشایندی صورت گرفته است. این‌که عده‌ای به خود اجازه داده‌اند به قانون، پرچم و مقدسات جمهوری اسلامی اهانت کنند، مردم را رنجانده است. وی ادامه داد: این‌که فرزندان بسیجی ما در روز روشن توسط دشنه توطئه‌گران غرب و شرق و تروریست‌هایی که پول دریافت می‌کردند به شهادت رسیده‌اند مردم ما را رنجانده است. متأسفانه این افراد برای تمامی این اقدامات علیه جمهوری اسلامی پول‌های مختلفی از دشمنان دریافت کرده‌اند.
وزیر کشور با بیان این‌که مردم به‌رغم آن‌که رنجیده‌خاطر هستند اما در عین حال مقاومت و مستحکم در میدان حضور دارند، گفت: دولت نیز در خدمت است و گزارش عملکرد یک سال اخیر در استانداری تهران نشان داد اقدامات قابل‌توجهی صورت‌گرفته و اینها بخش اندکی از کارهای زیادی بود که در این مدت انجام شده است.

لزوم تسهیل شرایط برای فعال شدن بخش خصوصی میان ایران و بلاروس
 نشست فعالان اقتصادی ایران و بلاروس عصر روز سه‌شنبه با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و رومن گلاوچنکو، نخست‌وزیر روسیه برگزار شد.
​​​​​​​معاون اول رئیس‌جمهور در این نشست گفت: لازمه توسعه روابط اقتصادی و ارتقای سطح مناسبات تجاری ایران و بلاروس این است که هماهنگی و تعاملی سازنده میان دولت‌ها و بخش خصوصی دو کشور ایجاد شود. محمد مخبر در این نشست که وزیر صمت و رؤسای اتاق بازرگانی و بخش خصوصی دو کشور نیز حضور داشتند با اشاره به تدوین پیش‌نویس نقشه راه جامع روابط اقتصادی دو کشور، اظهار امیدواری کرد با نهایی و اجرایی شدن این سند، شاهد ارتقای جدی مراودات و مناسبات تجاری دو کشور باشیم. معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری تحریم‌های آمریکا و غرب علیه ایران و بلاروس افزود: این تحریم‌ها ضرورت همکاری‌های دو کشور را دوچندان می‌کند تا در جهت رفع محدودیت‌ها و خنثی‌سازی تحریم‌ها گام بردارند. وی با تاکید بر این‌که ایران و بلاروس باید شرایط را برای فعال شدن بخش خصوصی دو کشور تسهیل کنند، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی دو کشور نیز به صورت جدی فعال شوند تا تصمیمات دو کشور به نتایج مطلوب برسد. معاون اول رئیس‌جمهور از وجود دریا در شمال و جنوب ایران به عنوان موقعیتی استثنایی برای توسعه ترانزیت یاد کرد و گفت: با تکمیل خطوط ریلی راه‌آهن رشت به آستارا، امکان اتصال بلاروس به بندرعباس فراهم خواهد شد. مخبر تسهیل رفت‌وآمد تجار و رفع موانع بانکی میان دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدوارم با فعالیت اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی دو کشور، شاهد آن باشیم که روابط اقتصادی ایران و بلاروس متناسب با روابط خوب سیاسی ارتقا پیدا‌ کند. در این مراسم، رؤسای اتاق بازرگانی دو کشور نیز در سخنانی بر اهمیت فعالیت به‌ویژه بخش خصوصی برای توسعه مناسبات اقتصادی تاکید کردند و تفاهم‌نامه‌ای میان اتاق بازرگانی دو کشور به امضا رسید.