بازگشت ۸۶۰ واحد صنعتی

بازگشت ۸۶۰ واحد صنعتی

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت در صفحه شخصی خود نوشت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌، ۸۶۰واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید برگشته‌اند که احیای هر بنگاه صنعتی ۱۷شغل ایجاد کرده است.همچنین رشد سرمایه‌گذاری در واحدهای کوچک و متوسط در یک‌ساله دولت سیزدهم ۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. وی افزود: در همین مدت ۷۲ درصد برق بیشتری برای صنعت تامین شده است.

کاهش صادرات ایران به دوحه
فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: در هفت ماه نخست سال جاری 80 میلیون دلار کالا به قطر صادر کردیم اما این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 6 درصد کاهش پیدا کرده؛ چراکه صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی مانند سیمان، قیر، میله از ایران به قطر به دلیل پایان یافتن پروژه‌های ساختمانی در قطر به پایان رسیده است.

گلایه  رانندگان کامیون 
یاسر کاکلیان، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودروهای سنگین گفت: هزینه‌های تعویض قطعات یدکی و تعمیرات خودروهای سنگین برای کامیونداران بسیار سنگین است و این عامل یکی از عوامل نارضایتی آنهاست. وی ادامه داد: بی قانونی و دلالی باربری‌ها نیز یکی دیگر از عوامل نارضایتی کامیونداران است . کاکلیان در این باره توضیح داد: باربری‌ها معمولا از روی کرایه بار،  مبلغی را برمی‌دارند که کرایه حمل‌بار برای کامیونداران پایین می‌آید و حق‌شان در این مورد خورده می‌شود. وی با اشاره به این‌که بسیاری از کامیونداران،  خودروهای خود را به‌صورت اقساطی از شرکت‌های لیزینگ خریداری کرده‌اند، افزود: به همین دلیل کامیون‌داران برای پرداخت قسط‌های خود مجبور به پذیرش بار با قیمت‌های پایین هستند اما به نبود ساز و کار نامناسب در توزیع عادلانه بار گلایه دارند.

بدون تیتر
  طبق قانون، پایانه‏‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، شرکت‏‌های دولتی و سایر دستگاه‌‏های اجرایی مشمول ماده‌(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری از اول دی‌ماه ملزم به رعایت قانون پایانه‏‌های فروشگاهی، سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی هستند.

  سازمان امور مالیاتی طی دستورالعملی، نحوه رسیدگی به اعتراضات مالکان خودروهای گرانقیمت را ابلاغ کرد که در آن به مواردی از جمله ملاک مالکیت خودرو، اعتراض مالکان به ارزش خودرو، تغییر ارزش خودرو به دلیل حوادثی مانند سیل و زلزله و... اشاره شده است.

  ۲۷۴ شکایت از وزارتخانه‌ها در آبان‌ امسال بابت صدور مجوزهای کسب‌وکار به درگاه ملی مجوزها واصل شده که مجوز تأسیس واحد تولیدی صنعتی بیشترین شکایت را از طرف علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری و تولید دریافت کرده است.

  طبق آیین‌نامه حمایت از فریلنسرهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، تسهیلات ویژه‌ای برای آنها مانند ایجاد پایگاه برای اعتبارسنجی فریلنسرها، بیمه آنها و تسهیلات دیگر درنظر گرفته شده است.

  بازار سرمایه نخستین روز هفته را نزولی آغاز کرد و شاخص کل بورس بیش از ۱۹۰۰ واحد کاهش یافت.

  نیروگاه‌های تهران در طول سال‌های اخیر یکی از متهمان آلودگی هوا شناخته می‌شده‌اند در حالی که هیچ‌کدام از نیروگاه‌های تهران به جز بعثت، قابلیت استفاده از سوخت مازوت را ندارند و نیروگاه بعثت نیز بیش از ۱۰ سال است که مهر پلمب بر مخازن مازوت آن زده شده است.

  قیمت خانه در پرمعامله‌ترین منطقه جنوبی تهران طی یک سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته در حالی که متوسط رشد در شهر تهران ۳۸ درصد و در منطقه ۱ فقط ۲۶ درصد بوده است.

  در حالی در مرحله قبلی فروش محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، متقاضیان شرکت در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده دچار مشکل شده بودند که پس از انتشار آن، مشکل رفع و مشتریان توانستند ثبت‌نام کنند.

  محمود کریمی‌بیرانوند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تلاش برای افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد خبر داد و گفت: حمایت از معیشت مرزنشینان نیازمند همراهی همه دستگاه‌هاست.