کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

نجات گروگان 20ساله بعداز 44روز اسارت 
پسر 20ساله که  برای آزادی‌اش، آدمرباها 11میلیارد تومان از خانواده‌اش پول می‌خواستند بعداز 44روز اسارت نجات یافت.
سرهنگ محمد بژندی، جانشین فرمانده انتظامی رودبارجنوب استان کرمان به سایت پلیس گفت:  اواخر مهر امسال در پی گزارش یک فقره آدم‌‌ربایی در شهرستان رودبار جنوب،  تحقیقات پلیسی در این باره آغاز و معلوم شد فردی ۲۰ساله از سوی پنج نفر از سرنشینان خودروی پژو ۴۰۵ و یک دستگاه موتورسیکلت در کوچه منتهی به منزلش  مورد حمله آدم ربایان قرار گرفته‌اند.   
 وی افزود: در جریان تحقیقات معلوم شد طراح آدم ربایی در دبی قرار دارد و همدستانش فرد ربوده شده را به سیستان و بلوچستان منتقل کرده‌اند. سرانجام با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس آگاهی رودبارجنوب، آدم‌ربایان بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی فرد ربوده شده را پس از ۴۴روز آزاد کردند. همچنین ماموران هویت آدم‌ربایان را شناسایی کرده و دو نفر عاملان گروگانگیری در استان هرمزگان  را  بازداشت کردند. تحقیقات برای بازداشت بقیه متهمان فراری ادامه‌دارد. 

مسمومیت 26 نفر با الکل 
مشروبات الکلی مسموم باعث بستری 26 نفر در بیمارستان شد.
​​​​​​​ذوالفقار دیودل، رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  به ایرنا گفت: 13نفر از این بیماران دیالیز شده، ۱۱نفر از آنها در صف دیالیزند و دو نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج بستری هستند. در جریان تحقیقات مشخص شد، این افراد بعد از مصرف الکل دست ساز مسموم شده و این بلا سرشان آمده است. 

2کشته در تصادف پژو و اتوبوس
تصادف پژو با اتوبوس  در محور بجنورد ــ جنگل گلستان  دو کشته بر جای گذاشت.
سرهنگ رحمان اسپیدکار، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی به ایرنا گفت:  ساعت 2 و 50 دقیقه صبح شنبه تصادف یک دستگاه پژو ۴۰۵ با اتوبوس در محور بجنورد ــ‌ جنگل گلستان رخ داد. همزمان با حضور پلیس در محل معلوم شد راننده و همراهش در این تصادف فوت شدند. اتوبوس مشهد ــ بابل در مسیر شرق به غرب بعد از تقاطع شهر آوا به درکش در حرکت بوده که پژو۴۰۵ به علت تجاوز به چپ ناشی از اصلاح مسیر، تعادل خود را از دست داده و از سمت راننده با جلوی اتوبوس برخورد‌داشت.

مامور راهور، کیف گمشده را به صاحبش رساند
مامور وظیفه شناس کیف گمشده حاوی کارت‌های بانکی و شناسایی و پنج برگه چک به مبلغ یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال  را به صاحبش  برگرداند.  
سرهنگ حمدا... رحمتی پور، رئیس پلیس راهور البرز  به خبرگزاری صداوسیما گفت: یکی از ماموران  راهور استان  البرز هنگام انجام وظیفه  بود که  یک کیف حاوی کارت بانکی، کارت‌های شناسایی و پنج برگ چک مجموعا به مبلغ یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال را پیدا کرد. پس از هماهنگی با صاحب کیف تماس گرفته شده و در ستاد پلیس راهور استان، کیف  به وی تحویل گردید. 

 26 مصدوم بر اثر  نشت گاز درپتروشیمی 
نشت گاز سولفید هیدروژن در پتروشیمی چوار استان ایلام منجر به مصدومیت 26 نفر شد. 
مرتضی مرادی پور، معاون امداد و نجات هلال احمر کشور به خبرگزاری صداوسیما گفت: ساعت ۱۸و۴۰دقیقه جمعه شب در نزدیکی شهرستان چوار، پتروشیمی چوار نشست گاز سولفید هیدروژن  رخ داد. پس از وقوع این حادثه، آتش نشانی و تیم‌های اورژانس وارد عمل شده و تیم‌های امدادرسانی جمعیت هلال احمر نیز به‌عنوان پشتیبان برای امدادرسانی  به محل اعزام شدند. ۲۲نفر از کارمندان پتروشیمی دچار مصدومیت و به مراکز درمانی انتقال یافتند. همچنین چهار نفر از آنها توسط تیم امدادرسانی جمعیت به مراکز درمانی منتقل شدند. این در حالی بود که علیرضا معراجی، سخنگوی پتروشیمی ایلام  به ایلنا گفت: روز حادثه  تانکری در حال تخلیه و تزریق اسید سولفوریک برای خنثی‌سازی کاستیک ضایعات بود که هنگام  تخلیه مقداری از مواد در تانکر باقی ماند و به‌دلیل وزش باد، گاز در فضا منتشر و منجر به گازگرفتگی تعدادی از کارکنان پتروشیمی ایلام شد.