کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

بازداشت 3 نوجوان آتش افروز 
سه نوجوان، عامل آتش‌سوزی وسایل بازی پارک ملت شهرستان سرخه بودند که در کمتر از ۴۸ ساعت بازداشت شدند. سردار عبد ا...حسنی، فرمانده انتظامی استان سمنان به مهر گفت: وقوع آتش‌سوزی در پارک ملت سرخه به پلیس گزارش شد. ماموران انتظامی درمحل حاضر شدند. آنها مشاهده کردند وسایل بازی داخل پارک، آتش گرفته که به کمک نیروهای آتش‌نشانی آن را خاموش کردند. کارشناسان شهرداری خسارت این حادثه را بیش از یک میلیارد تومان  اعلام کردند. وی افزود: در کمتر از ۴۸ ساعت، سه پسر ۱۶ تا ۱۷ ساله در سرخه شناسایی و با هماهنگی قضایی بازداشت شدند.  متهمان نوجوان در جریان تحقیقات به آتش زدن وسایل داخل پارک اعتراف کردند و گفتند انگیزه‌شان تحریک و تشویق عده‌ای از جوانان در فضای مجازی بوده که باعث شده این اقدام را انجام دهند. 

کلاهبرداری با چک‌های جعلی بانکی 
اعضای باندی  که با جعل چک‌های بانکی اقدام به ۳۸۰هزار میلیارد ریالی کلاهبرداری کرده بودند، بازداشت شدند. 
سردار مرتضی میرزایی، فرمانده انتظامی مازندران به سایت پلیس گفت: گزارشی مبنی بر فعالیت اعضای باند جعل و کلاهبرداری با استفاده از چک‌های جعلی در دستور کار پلیس قرار گرفت. معلوم شد متهمان با شناسایی معتادان متجاهر یا کارتن خواب با استفاده از مدارک هویتی این افراد و پرداخت مبالغی وجه، اقدام به افتتاح حساب و در ادامه دریافت دسته‌چک به نام آنها می‌کردند.  در جریان تحقیقات یکی از متهمان اصلی این پرونده در مخفیگاهش بازداشت شد.  
 وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه وی، تعداد زیادی دسته چک مربوط به افراد مختلف کشف شد. متهم در تحقیقات گفت: دسته چک را با مدارک هویتی افراد معتاد و بی‌بضاعت، شارژ مالی آنها و در نهایت فروش و توزیع چک‌ها در بین افراد مختلف می‌گرفتیم. متهم و صاحبان حساب و چک که اغلب اهل و ساکن استان مازندران بودند، شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند.  این پرونده 510 شاکی دارد و  میزان کلاهبرداری ۳۸۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است. ۱۸متهم از اعضای این باند بزرگ دستگیر و تحقیقات از آنها  ادامه دارد. 

بازداشت سارق پست‌های مخابرات
یک سارق حرفه‌ای پست مخابرات با ۱۰۰ فقره سرقت بازداشت شد.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری به  خبرگزاری صداوسیما گفت: با وقوع چند فقره سرقت پست‌های مخابرات شهرستان ری که باعث اخلال در خطوط تلفن و اینترنت منطقه شده بود، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی آغاز شد. ماموران کلانتری ۱۷۶ حسن آباد با کار اطلاعاتی و تحقیقات میدانی دریافتند متهم با استفاده از اره آهن‌بر، باجه‌های مخابراتی را تخریب و جعبه پست مخابراتی را سرقت می‌کند.  وی افزود: با راه‌اندازی گشت‌های هدفمند، یک سارق حرفه‌ای هنگام سرقت پست مخابرات شناسایی و دستگیر شد. از متهم هنگام دستگیری سه جعبه پست مخابراتی کشف شد. متهم در تحقیقات پلیس به ۱۰۰ فقره سرقت پست مخابرات اعتراف کرد.

قتل بعد از آزادی از زندان 
مردی که در زندان با زندانی دیگری اختلاف داشت، پس از آزادی او را کشت.
سرهنگ علی اسد بیگی،  رئیس پلیس آگاهی استان همدان به سایت پلیس گفت‌: با کشف جسد یک مرد در شهر همدان، تحقیقات در این باره آغاز شد. در کمتر از ۷۲ ساعت قاتل شناسایی و با توجه به متواری بودن در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد. متهم در مواجهه با اسناد و مدارک به ضرب و جرح عمدی مقتول اعتراف و علت و انگیزه درگیری را اختلافات قبلی میان آنها در زندان مطرح کرد. تحقیقات از او ادامه دارد.

هلاکت شرور مسلح در سراوان 
شرور مسلح در درگیری با مرزبانان هنگ مرزی سراوان به هلاکت رسید.
سردار محمد ملاشاهی، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان به  خبرگزاری صداوسیما گفت‌: مرزبانان هنگ مرزی سراوان با انجام اقدامات هوشمندانه اطلاعاتی از قصد عده‌ای از اشرار و معاندان برای ورود به خاک کشور مطلع شدند. بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و اقدام به اجرای کمین هدفمند و محاصره منطقه کردند.
 وی افزود‌: مرزبانان پس از مشاهده اشرار به‌صورت مسلحانه و با آتش پر حجم با آنها درگیر شدند. پس از پایان درگیری و پاکسازی منطقه، با توقیف یک دستگاه خودرو و هلاکت یک شرور، یک قبضه سلاح کلاش به همراه پنج تیغه خشاب و ۸۵ تیر جنگی و ۱۱جلد شناسنامه و سه عدد کارت ملی با مشخصات متفاوت کشف شد.