کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

بازداشت سارقان محافظ‌های فلزی بزرگراه نیایش
دو نصاب کاغذدیواری که شش‌بار به تونل نیایش رفته و حفاظ‌های فلزی آنجا را سرقت کرده بودند، بازداشت شدند. 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، پلیس تهران در چند ماه گذشته با شکایت‌های مشابه سرقت حفاظ‌های فلزی در تونل بزرگراه نیایش روبه‌رو شد و موضوع از طریق نماینده حقوقی شهرداری پیگیری می‌شد. بررسی‌ها نشان داد افرادی شش‌بار به آنجا رفته، محافظ‌های فلزی را سرقت کرده و باعث خسارت حدود 600میلیون تومانی به شهرداری شده‌اند. سرانجام رد دو سارق در این رابطه به‌دست‌آمد و دیروز بازداشت شدند. امیر 40ساله، یکی از متهمان در جریان تحقیقات گفت: من و همکارم هردو نصاب کاغذدیواری و معتاد به شیشه هستیم. او سه‌قلو داشت که یکی از آنها معلول بود و باید پول زیادی را برای درمان او هزینه می‌کرد. یک‌بار هنگام عبور از آن بزرگراه دیده بود سارقان محافظ‌های فلزی را سرقت می‌کنند و شیوه سرقت به ذهنش رسید. در این مدت شش‌بار و هربار 60 کیلو از محافظ‌های آهنی را سرقت کرده و کیلویی 8000 تومان می‌فروختیم. او و همدستش در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. 

قتل مرد کارتن‌خواب بر سر «جای خواب»
معتاد کارتن‌خواب به‌دلیل این‌که نمی‌خواست جای خوابش را به دیگر معتادان بدهد، به قتل رسید.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 4 صبح سه‌شنبه هشتم آذر وقوع درگیری میان دو مرد به پلیس 110 تهران در بوستان مسگرآباد در جنوب تهران اطلاع داده شد. وقتی ماموران کلانتری بی‌سیم برای بررسی ماجرا به آنجا رفتند، مشاهده کردند مردی جوان براثر اصابت پنج ضربه چاقو که دو ضربه به قفسه سینه وی اصابت کرده به قتل رسیده است. با گزارش این قتل به میثم حسین‌پور، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران، تحقیقات در دستورکار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. در جریان تحقیقات محلی ماموران توانستند خانواده مقتول را پیدا کنند، با تحقیق از برادر وی معلوم شد که مقتول کارتن‌خواب و معتاد بود و زیاد به خانه نمی‌آمد. با سه مرد معتاد کارتن‌خواب بر سر این‌که این بوستان پاتوقش است درگیری داشته و احتمال می‌دادند که از سوی یکی از آنها به قتل رسیده باشد. این درحالی‌بود که در تحقیق از افرادی که در بوستان حضور داشتند مشخص شد مردی معتاد با او درگیر شده و وی را به قتل رسانده اما در تاریکی نیمه‌شب نتوانستند چهره قاتل را به خاطر بسپارند. با توجه به گفته‌های خانواده مقتول که او با سه نفر اختلاف داشت آنها به‌عنوان مظنون تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.  پرونده قتل مرد کارتن‌خواب در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای جنایی تهران در دست بررسی است. 

قتل مردی به دست باجناقش
مردی که با همدستی دو نفر دیگر باجناقش را به قتل رسانده بود، بازداشت شد.
سرهنگ محمدرضا علیزاده، فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در غرب استان تهران به جام‌جم گفت‌:  چند روز پیش وقوع یک فقره قتل در نسیم‌شهر شهرستان بهارستان به پلیس 110 گزارش شد‌. همزمان با حضور ماموران در محل و تحقیقات اولیه متوجه شدند در یک درگیری که دلیل آن اختلاف خانوادگی بوده فردی باجناقش‌ را با ضربه چاقو‌ زخمی‌کرده که او در بیمارستان فوت کرده‌ است.‌ متهم تحت تعقیب بود‌ ‌تا این‌که در ادامه تحقیقات بازداشت شد و به قتل باجناق خود با همدستی‌ دو نفر دیگر‌ با انگیزه اختلاف خانوادگی اعتراف کرد‌. ‌در تحقیقات بعدی دو همدستش نیز بازداشت شدند.