رشد درآمدهای نفتی

رشد درآمدهای نفتی

علی صالح‌آبادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: کنترل رشد نقدینگی از اولویت‌های بانک مرکزی است. در همین راستا رشد ترازنامه بانک‌ها در محدوده‌ای که شورای پول و اعتبار تعیین کرده کنترل می‌شود. بانک‌ها هم در این زمینه حرکت می‌کنند تا رشد نقدینگی در مسیری که بانک مرکزی تعیین کرده است اتفاق بیفتد. یکی از راهکارهایی که برای تامین مالی غیرتورمی تولید داریم این است که بتوانیم از ابزارهای جایگزین استفاده کنیم که یکی از این گام‌ها انتشار اوراق گام بوده که حجم انتشار آن از 45 هزار میلیارد تومان عبور کرده است. تلاش می‌کنیم این اوراق در خود زنجیره تامینی جابه‌جا شده و کمتر به بازار سرمایه وارد شود.

وی در ادامه با بیان این که سه نوع صندوق را در هیات عامل بانک مرکزی تصویب کردیم، افزود: یکی از این صندوق‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختص اوراق دولتی بود که بانک‌ها می‌توانند آن را تاسیس کنند. صندوق زمین و ساختمان و صندوق املاک و مستغلات را بانک‌ها می‌توانند راه‌اندازی کنند.
رئیس بانک مرکزی خبر داد: دارندگان کارت بازرگانی فعال و معتبر با شروط بانک مرکزی می‌توانند تا حداکثر سه‌برابر نسبت به افرادی که در بازار متشکل ارزی، ارز خریداری می‌کنند، از ارز بیشتری برخوردار شوند. این تصمیم‌گیری در راستای کمک به فعالان اقتصادی است که به اسکناس ارزی نیاز دارند. با توجه به افزایش عرضه ارز در بازار متشکل ارزی، این افراد می توانند از این امکان استفاده کنند.
صالح ‌آبادی با اشاره به این که منابع ارزی ما هم رو به بهبود است، گفت: وضعیت ما به طور مداوم بهبود می‌یابد. در آبان‌ماه نسبت به مهرماه، فروش‌های نفتی ما رشد بسیار قابل توجهی داشته است.حجم عرضه‌های ما در بازار نیما نسبت به گذشته گسترش پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت مطلوبی در تامین منابع ارزی در ماه‌های آینده داشته باشیم.


بدون تیتر
افشین صدردادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور با بیان این‌که با بررسی آمار کشتارگاه‌ها متوجه خواهیم شد که کشتار دام افزایش یافته و دام‌های مولد نیز به کشتارگاه رفته‌اند، اظهار کرد: وزن کشتار هم کاهش یافته است. یعنی دام‌های نارس کشتار می‌شوند که ادامه این روند به کمبود دام منجر خواهد شد.

تقریبا شش‌ماه از سرقت صندوق امانات بانک‌ملی گذشته اما هنوز اموال مالباختگان به‌طور کامل به صاحبانش برنگشته است که علت این موضوع زمانبر بودن بررسی صحت‌وسقم خوداظهاری‌ها به‌خصوص درباره اموالی همچون سکه و ارز که سندی مبنی بر مالکیت آنها وجود ندارد، است.

محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به این‌که بسیاری از کسب‌وکارها به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کرده‌اند، از افزایش درآمد و ترافیک پست در آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

فاصله قیمت با NAV صندوق‌های پالایش یکم و دارایکم باعث شد دولت نسبت به اصلاح اساسنامه این صندوق‌ها اقدام کند؛ اصلاحی که رکن بازارگردان در آن گنجانده شد و اکنون صندوق پالایشی یکم دارای بازارگردان است. بااین‌حال همچنان قیمت سهم با NAV فاصله دارد.

سعید محمدی‌پور، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت که چون در قانون مبارزه با قوانین جاری در موضوع ارائه خدمات به کالای قاچاق، سهمی برای خریدار در نظر گرفته نشده بود، کارگروه حمایت از تولید در سازمان صمت تصمیم گرفته موضوع تخلف تقلب را هم اضافه کند تا خریدار هم مبلغی با توجه به بند تخلف تقلب را از شرکت متخلف دریافت نماید.

سیدحمید حسینی، رئیس هیات‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت: درحال‌حاضر قرارداد چهارمیلیارد دلاری در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی با کشور عراق منعقد شده و امکان افزایش این رقم نیز وجود دارد و می‌توان بخشی از کسری صادرات موجود را در حوزه خدمات فنی و مهندسی، آتی، تولید و درمان جبران کرد.

آخرین روز معاملات هفته جاری بازار سرمایه صعودی به پایان رسید و شاخص‌های این بازار سبزپوش شدند.