قول و تعهد کتبی آمریکا به ایران

قول و تعهد کتبی آمریکا به ایران

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: دشمنان اگر چشمداشتی به سکوهای نفتی و جزایر در خلیج‌فارس داشته باشند، می‌دانند با نیروی دریایی سپاه مواجه هستند و در دو موردی که نیروهای گشتی آمریکایی به خطا وارد آب‌های جمهوری اسلامی ایران شده‌اند، دستگیر شده و با عطوفت و ملایمت جمهوری اسلامی آمریکایی‌ها آزاد شدند. از طرفی، قول و تعهد کتبی دادند دیگر تکرار نکنند که تا امروز این اتفاق نیفتاده است.

سردار سرلشکر محمد باقری، عصر دیروز در بازدید از منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: نیروی دریایی سپاه امروز از نظر کمیت و کیفیت شناورهای رزمی، موشک‌انداز و مین‌ریز و نبردهای سطحی که دارد، قابل قیاس با گذشته نیست و ارتقای فوق‌العاده‌ بالایی داشته‌ایم.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان این‌که موشک‌های با برد بلند و نقطه زن و توان مین‌ریزی با سایر ابعاد سپاه باعث شده امنیت بالایی را در خلیج‌فارس شاهد باشیم، گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با روحیه عالی و توانمندی بالا کاملا آماده هستند و خلیج‌فارس را مواظبت می‌کنند. 
وی با اشاره به افزایش توان تجهیزات نیروی دریایی سپاه گفت: نمایشگاهی از طرح‌های خودکفایی و تحقیقاتی نیروهای دریایی سپاه به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان به نمایش گذاشته شده که بخشی از این کارها در حوزه افزایش دقت موشک‌ها و قدرت مین بوده است.

جزئیات جلسه غیرعلنی دولت و مجلس
هادی بیگی‌نژاد، نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جام‌جم درباره جزئیات برگزاری جلسه غیرعلنی دیروز مجلس با رئیس جمهور و هیات وزیران با اشاره به فضای مثبت و تعاملی قوای مجریه و مقننه اظهار داشت: رئیس دولت سیزدهم، مجلس را همراه خود می‌داند و از این رو در سخنان دیروز خود بر این نکته تاکید داشت که خانه ملت در موارد اختلافی کمک رسان دولت باشد. 
وی با اشاره به تصریح آقای رئیسی بر لزوم تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت گفت: رئیس‌جمهور خواستار حمایت مجلس از این طرح شد و معتقد بود با شکل‌گیری این صندوق تمرکززدایی اتفاق خواهد افتاد و مدیریت استان‌ها در حوزه تصمیم‌گیری محله‌ای و منطقه‌ای قوی‌تر خواهد شد. 
عضو کمیسیون انرژی درباره تاکیدات رئیس جمهور بر به‌کارگیری نیروهای پاکدست در بدنه دولت خاطرنشان کرد: آقای رئیسی در جلسه دیروز به این نکته اشاره کردند که روحیه ما ضد ناکارآمدی و ضد فساد است و با کسانی که تمایل و انگیزه‌ای برای خدمت رسانی به مردم ندارند، همراهی نمی‌کنیم و اگر حسب گزارش‌های مردم یا نمایندگان، فردی در دولت از این روحیه برخوردار نیست، ما از آنجا که مجلس را به‌عنوان امین مردم می‌شناسیم پذیرای نظر نمایندگان هستیم و با دقت موارد را بررسی می‌کنیم و در صورت رسیدن به نتیجه قطعی حتما نسبت به برکناری افراد خاطی اقدام خواهیم کرد. 
نماینده ملایر تصریح کرد: رئیس جمهور نظارت مجلس را بر عملکرد قوه مجریه فرصتی مغتنم دانست و در عین حال بر این نکته هم تصریح کرد که نمایندگان در داوری‌های خود نسبت به عملکرد وزیران و مدیران استان، انصاف را رعایت کنند. وی با اشاره به درخواست رئیس‌جمهور از مجلس مبنی بر این‌که نمایندگان بعد از معرفی گزینه‌های پیشنهادی برای انتصاب در سمت‌های مدیریتی بر نظرات خود اصرار نداشته باشند، گفت:  آقای رئیس جمهور نمایندگان را مشاوران امینی برای دولت عنوان کرد اما در عین حال تقاضا کرد تصمیم‌گیری نهایی درباره انتصاب‌ها به مسئولان مربوط واگذار شود. البته بیان این موضوع از سوی رئیس ‌جمهور حرف درستی است و این درخواست  مطلوب و مقبول خانه ملت هم هست. 
بیگی‌نژاد درباره نظرات رئیس دولت سیزدهم درباره برخی تصمیم‌گیری‌های مقطعی و تحمیل هزینه‌هایی بر نظام در کوتاه مدت و بلند مدت گفت: آقای رئیسی با اشاره به روند و آینده دولت‌ها و شکل‌گیری ادوار مجلس به این نکته تاکید کردند که قبل و بعد از ما کسانی می‌آیند که مسئولیت تصدی امور را به‌عهده می‌گیرند و از این رو رفتارمان به‌گونه‌ای نباشد که براساس تصمیم گیری ما مسئولان آینده کشور برای اجرای آن در تنگنا قرار بگیرند و از این رو ضروری است که تصمیمات درست و کارشناسانه‌ای را در حوزه مسئولیت‌مان اتخاذ کنیم.