تکرار عنوان چهارمی آسیا برای هندبال زنان

تکرار عنوان چهارمی آسیا برای هندبال زنان

تیم‌ملی هندبال زنان ایران با کسب عنوان چهارمی به کار خود در رقابت‌های قهرمانی 2022آسیا پایان داد. بانوان هندبالیست کشورمان روز گذشته آخرین دیدار خود را در این مسابقات برابر چین برگزار کردند. شاگردان اکبرآبادی در این بازی با نتیجه 39بر24 مقابل رقیب مدعی خود شکست خوردند و در رده چهارم این پیکارها قرار گرفتند.

نماینده کشورمان در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل هند،ازبکستان واسترالیا به برتری رسید و مقابل کره‌جنوبی مغلوب شد. هندبالیست‌های ایرانی در حالی به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند که جواز صعود به مسابقات قهرمانی جهان 2023 را هم کسب کردند. در پایان نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا، پنج سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان توزیع شد که این سهمیه‌ها به تیم‌های چین، ژاپن، کره‌جنوبی، ایران و قزاقستان رسید. 
نکته درخور توجه دیگر حضور بازیکن ایرانی در بین برترین‌های این رویداد بود. حدیث نوروزی از سوی کمیته برگزاری مسابقات به عنوان بهترین بازیکن گوش چپ این رقابت‌ها انتخاب شد. او پیش از این در دیدار مقابل استرالیا نیز به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شده بود. این برای دومین‌بار در تاریخ هندبال زنان ایران است که تیم‌ملی بزرگسالان سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان این رشته را کسب می‌کند. بانوان هندبالیست کشورمان سال گذشته برای نخستین‌بار به این مهم دست یافتند. آنها سهمیه مسابقات جهانی را در اقدامی مشابه با کسب عنوان چهارمی رقابت‌های ۲۰۲۱ آسیایی در اردن به دست آوردند. 
زنان هندبالیست سال گذشته در شرایطی اولین حضور خود را در رقابت‌های جهانی تجربه کردند که با حداقل‌ترین امکانات و سخت‌افزار دست به این کار بزرگ زدند. آنها که دو سال تمام درگیر کرونا و محدودیت‌هایش بودند، بدون هیچ بازی تدارکاتی‌ و آنالیز نکردن رقبا، به جنگ در آسیا رفتند و جهانی شدند.آنها برای این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز همان مصائب قبلی را پشت سر گذاشتند. 
این بار اوضاع به‌قدری بحرانی‌ بود که حتی تا فاصله چند روز مانده به شروع مسابقات اصلا معلوم نبود ایران نماینده‌ای در پیکارهای کره‌جنوبی دارد یا خیر. دلیل ابهامی که در این مسیر وجود داشت تامین نشدن منابع مالی از سوی فدراسیون هندبال بود. در نهایت اما با اقدام پسندیده باشگاه‌ فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق، این تیم حمایت مالی شد و عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا گردید.

آیا ویزای تیم‌ملی کشتی آزاد امروز می‌آید؟ 
تیم‌ملی کشتی آزاد همچنان تمریناتش را برای حضور در جام‌جهانی آمریکا دنبال می‌کند. این درحالی است که هنوز ویزای این تیم صادر نشده است. جام‌جهانی کشتی آزاد روزهای 19 و 20 آذر در آمریکا برگزار می‌شود. ایران با ژاپن و تیم منتخب جهان در یک گروه قرار گرفته و گروه دیگر را نیز سه تیم آمریکا، گرجستان و مغولستان تشکیل می‌دهند. در شرایطی که فدراسیون کشتی قصد داشت در حالت طبیعی آزادکاران را امروز عازم آیووا کند تا از نظر بدنی با شرایط آب و هوایی و زمانی آمریکا تطابق پیدا کنند، اما هنوز ویزای هیچ یک از اعضای این تیم صادر نشده است. شنیده می‌شود اگر مانعی در این مسیر ایجاد نشود، روادید آزادکاران امروز صادر خواهد شد و احتمالا یک روز پس از آن شاگردان پژمان درستکار راهی آمریکا خواهند شد. پیش از این در بهمن ماه سال گذشته نیز قرار بود تیم‌ملی کشتی آزاد برای یک دیدار دوستانه راهی تگزاس شود که عدم صدور ویزا برای چند تن از اعضای تیم باعث شد سفر به این کشور به کل منتفی شود. این بار باید دید آمریکایی‌ها به موقع ویزای تیم کشتی آزاد ایران را صادر خواهند کرد.