واکنش مقام اروپایی به جنایت صهیونیست‌ها

واکنش مقام اروپایی به جنایت صهیونیست‌ها

انتشار ویدئوی شلیک نظامی صهیونیست به عمار مفلح، موجی از انزجار و خشم از جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی را نه تنها در منطقه، بلکه در جهان به راه انداخت و نهایتا اروپایی‌ها را که مقابل این جنایت‌ها سکوت اختیار کرده‌اند مجبور به واکنش کرد.

 جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره افزایش سطح خشونت‌ها در کرانه باختری ابراز نگرانی و در بیانیه‌ای اعلام کرد در روزهای اخیر 10فلسطینی از جمله عمار مفلح با آتش نیروهای امنیتی اسرائیلی کشته شدند و باید در این زمینه تحقیق شود. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود، باید براساس قوانین بین‌المللی درباره آن چیزی که طی روزهای اخیر در کرانه باختری روی داده، تحقیق شود.
​​​​​​​جوزپ بورل با تاکید بر این‌که باید در این زمینه مسئولیت‌ها مشخص شود گفت طبق قوانین بین‌المللی، استفاده از ابزار کشنده قدرت فقط در شرایطی قابل توجیه است که تهدید جدی و قریب‌الوقوع جانی وجود داشته باشد. بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت بهداشت فلسطین روز جمعه از شهادت عمار مفلح، جوان فلسطینی ۲۲ساله پس از تیراندازی نیروهای اشغالگر رژیم‌صهیونیستی در روستای حواره در جنوب نابلس خبر داد. با وجود محکومیت جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی  نهادهای موثر بین‌المللی به دلیل حمایت کشورهای غربی از رژیم‌صهیونیستی همچنان در برابر این جنایت‌ها سکوت پیشه کرده‌اند.