دستگیری عوامل ترور شهیدمولوی عبدالواحد ریگی 

وزارت اطلاعات خبر داد

دستگیری عوامل ترور شهیدمولوی عبدالواحد ریگی 

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سه نفر از عوامل اصلی ترور شهید مولوی عبدالواحد ریگی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان سیستان و بلوچستان، شناسایی و دستگیر شدند.

وزارت اطلاعات دیروز در اطلاعیه‌ای خطاب به ملت شریف ایران اعلام کرد: به دنبال تلاش‌های شبانه‌روزی و سلسله اقدامات و رصدهای اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، سه نفر از عوامل اصلی ترور شهید مولوی عبدالواحد ریگی شناسایی و با همکاری عملیاتی فرماندهی انتظامی آن استان دستگیر شدند. وزارت اطلاعات یادآور شد: این عناصر تروریست قصد داشتند پس از ترور آن شهید، از کشور متواری شوند که در تور اطلاعاتی جان برکفان گمنام قرار گرفتند.
 
۵۰  کشته ازآمریکایی‌ها در دریا گرفته‌ایم
دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری روز سه‌شنبه در جشنواره شهید وزوایی دانشگاه امام حسین(ع) با یادآوری این‌که در نقشه‌های قدیمی همواره از این پهنه آبی به عنوان خلیج‌فارس نام برده شده اما کسانی که با ما عداوت دارند، آن را خلیج یا خلیج ع‌رب‌ی می‌نامند، افزود: تا غیرت ایرانیان وجود دارد، پرچم، کشور و دین ما باید در این منطقه بماند. این فرمانده عالی‌رتبه سپاه با تاکید براین‌که دشمن می‌داند در شکست دادن ما ناتوان است، اهمیت راهبردی خلیج‌فارس را متذکر شد و توضیح داد:‌ پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۵ میلادی به این منطقه آمدند، ۱۱۷سال ماندند و چند قلعه ساختند، زیرا اهمیت خلیج‌فارس آن هم زمانی که هنوز نفت و گاز در این منطقه کشف نشده بود، درک کرده و پس از آن انگلیس به منطقه آمد و آغاز قرن بیستم تا امروز آمریکا در خلیج‌فارس حضور دارد. وی خاطر نشان کرد: یک ناوشکن آمریکایی در هفته دومیلیون دلار و ناو هواپیمابر در هفته پنج میلیون دلار هزینه دارد اما آنها این هزینه را تقبل می‌کنند تا در منطقه بمانند. فرمانده نیروی دریایی سپاه در بیان اهمیت راهبردی جزایر ایرانی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز گفت: ابوموسی را از دست بدهیم، جزیره سیری را که محل استخراج نفت و گاز ایران است از دست می‌دهیم و سپس تنب بزرگ و تنب کوچک که بهترین محل صید ماهی است، از دست می‌رود. سردار تنگسیری یادآور شد: عمیق‌ترین نقطه خلیج‌فارس در همین منطقه است و از نظر اهمیت ژئوپولتیک اگر از دست برود دیگر تسلطی بر خلیج‌فارس نداریم.
وی در ادامه به حضور نیروهای خارجی در منطقه خلیج‌فارس بیان کرد:‌ دوبار آمریکایی‌ها و دوبار انگلیسی‌ها در خلیج‌فارس مقابل اسلام به زانو در آمدند؛ ما تا امروز بیش از ۵۰آمریکایی در دریا کشته گرفته‌ایم اما نمی‌گویند و تا امروز به آنها ۹ تا سیلی در دریا زدیم. فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر این‌که اجازه نمی‌دهیم کسی درباره یک وجب خاک کشورمان حرف بیخود بزند، افزود: جزایر سه‌گانه، ایرانی است و ایرانی باقی خواهد ماند. شک نکنید. وی افزود: ما نه به کشوری تجاوز می‌کنیم نه دنبال خاک کسی هستیم، اما اجازه نمی‌دهیم کسی درباره یک وجب خاک کشورمان حرف بیخود بزند.
سردار تنگسیری به رویارویی نیروهای ایرانی و آمریکایی در دوران دفاع‌مقدس در خلیج‌فارس اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها در شرایطی که صدام قادر نبود سکوهای نفتی ما را منهدم کند، به آنها آسیب می‌زدند و حتی پرچم خود را روی نفتکش بریجتون نصب کردند و این نفتکش با اسکورت ناوهای آمریکایی وارد منطقه شدند، اما نیروهای ما چند مین در مسیر این نفتکش قرار دادند و این نفتکش به مین برخورد کرد و پنج ساعت در آتش سوخت و غرق شد و هیمنه آمریکا از بین رفت. وی با یادآوری این‌که آمریکا در دوران جنگ می‌خواهد جریان صادرات نفت ایران را قطع کند، گفت:‌ ما دنبال بستن تنگه هرمز نبوده و نیستیم اما اگر زمانی تنگه هرمز را به روی کشتی‌های ما ببندد، اجازه نمی‌دهیم هیچ کشتی‌ای از خلیج‌فارس خارج شود. وی یادآور شد: در جنگ تحمیلی ۵۳۰ کشتی ما هدف قرار گرفت و برای مقابله ۱۳۰کشتی را زدیم و حتی پس از این‌که آمریکا به طور مستقیم وارد جنگ شد، ما دو بالگرد و یک ناو آمریکایی را هم زدیم. سردار تنگسیری در ادامه به اقدامات انجام شده برای تقویت این نیرو در صیانت از مرزهای آبی کشور اشاره کرد و افزود: امروز در دوران تحریم، سرعت شناورهای ایران سه‌برابر شناور آمریکایی است و به ۹۰نات می‌رسد.