«باروز» به ایرانی‌ها هدیه داد

حرکت جالب اسطوره کشتی آمریکا

«باروز» به ایرانی‌ها هدیه داد

جردن باروز، چهره نامدار کشتی آمریکا همیشه برای دنیای این رشته، پراهمیت و خبرساز است. مردی که بیش از یک دهه از حضورش در تیم ملی کشتی آزاد آمریکا می‌گذرد و در این سال‌ها فقط پنج باخت در کارنامه کاری‌اش داشته است.

آخرین شکست او مربوط به رقابت‌های جام‌جهانی اخیر است که در آیووا برگزار شد و بازتاب زیادی در رسانه‌های مختلف داشت. صحبت از کشتی نابی است که علی سوادکوهی، ملی پوش ایران برابر این آمریکایی خاص گرفت تا نامش را برای همیشه جاودانه کند. سوادکوهی اولین کشتی‌گیر ایرانی است که موفق به شکست باروز شد. این اما همه خبرسازی‌های کشتی‌گیر افسانه‌ای آمریکا نیست.
​​​​​​​جردن که به‌عنوان یک ورزشکار بااخلاق هم در جهان شهره است،  پیش از جام‌جهانی آیووا به استقبال تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها در فرودگاه رفت و به آنها کفش هدیه داد. کشتی‌گیران ایرانی نیز این هدیه را دریافت کردند. گفته می‌شود او این کفش‌ها را از طریق اسپانسر شخصی‌اش به تیم‌های ایران، اوکراین، قزاقستان، قرقیزستان و اسلواکی اهدا کرده است. باروز به‌درستی و در زمانی که دونالد ترامپ سعی می‌کرد تصویر نادرستی از ایرانی‌ها در دنیا نشان دهد، نقش سفیر را برای ایرانیان داشت و علیه رئیس‌جمهور آمریکا صحبت کرد.