افزایش دایره اطلاعات‌فارسی باکمک موتورجست‌وجوی ایران‌ساخت

افزایش دایره اطلاعات‌فارسی باکمک موتورجست‌وجوی ایران‌ساخت

مهدی امانی، عضو هیات‌مدیره یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به این‌که موتور جست‌و‌جوی ایران‌ساخت می‌تواند مکمل خوبی برای نمونه‌های خارجی باشد، گفت: این موتور جست‌وجو قابلیت دارد تا هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین استفاده شده و برای به‌روزرسانی به صورت ساده در دسترس کاربران قرار ‌گیرد.

بومی‌سازی اطلاعات
موتور جست‌وجوی ایران‌ساخت می‌تواند سرعت در به‌روزرسانی را ارتقا و اطلاعات را به صورت بومی در اختیار کاربران قرار دهد. در این موتور جست‌وجو می‌توان امکانات متعددی قرار داد که شاید در موتور جست‌و‌جوی غیرایرانی ممکن نباشد زیرا آنها به صورت تخصصی روی زبان فارسی و گویش‌های آن کار نکرده‌اند.موتور جست‌و‌جوی ایران‌ساخت این ظرفیت را ایجاد کرده است تا گویش‌های کردی، لری و حتی لهجه‌های مختلف نیز قابلیت جست‌وجو در دایره اطلاعات را داشته باشند.
   
ایجاد 20 فرصت شغلی
مهم‌ترین مزیت این موتور جست‌وجو توسعه زبان فارسی است و اگر از موتور جست‌وجوی دانش‌بنیان و شرکت‌های خصوصی حمایت شود، این موتور جست‌وجو می‌تواند راهگشا باشد.این مدیر حوزه دانش‌بنیان توضیح داد: شرکت ما تاکنون موفق به ایجاد بیش از 20فرصت شغلی به صورت مستقیم شده و تلاش می‌کند تا با توسعه فعالیت‌های خود موقعیت‌های شغلی بیشتری ایجاد کند.