۱۱سد مهم با ذخیره آب زیر ۲۰درصد

۱۱سد مهم با ذخیره آب زیر ۲۰درصد

بررسی آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد در زمان حاضر مجموع ذخایر آبی سدهای کشور 18میلیارد و 50میلیون مترمکعب است که این میزان ذخیره آب، نشان‌دهنده میزان پرشدگی 37درصدی است. درواقع حدود 63درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور هم‌اکنون خالی است. از میان سدهای مهم تأمین آب شرب کشور، 11سد، میزان پرشدگی زیر 20درصد دارند و بیش از 80درصد ظرفیت مخازن این سدها خالی است.

فروش قطعه خودرو فقط با شناسه
اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای به آگاهی تمامی واحدهای صنفی حوزه لوازم یدکی و قطعات خودرو رساند: در راستای مبارزه با عرضه کالای تقلبی و قاچاق، تمامی واحدهای صنفی فعال در حوزه لوازم یدکی و قطعات خودرو اعم از تولیدی و توزیعی‌های عمده و خرده‌فروش در فروشگاه‌های حقیقی و مجازی، ملزم به درج کد رهگیری و شناسه کالا در فاکتورهای رسمی هستند. همچنین عرضه‌کنندگان در فضای مجازی مانند وب‌سایت‌های فروش، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های موبایلی ملزم به درج شناسه کالا و کد رهگیری در کنار سایر مشخصات کالا هستند. بدیهی است با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

یک پنجم تجارت کشور از قاچاق
علی مویدی خرم‌آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سومین همایش علمی پژوهشی اقتصاد پنهان گفت: قاچاق کالا یک پنجم تجارت ایران را شامل می‌شود و با پژوهش در این باره امیدواریم بتوانیم مبارزه با قاچاق کالا و ارز را حداکثری کنیم و کالاهای قاچاق را به حداقل برسانیم.
وی اضافه کرد: با مشورت با فعالان دانشگاهی، قرار شد ارتباطی تنگاتنگ با دانشگاه و اقتصاد پنهان را به صورت تخصصی بررسی کرده و دسته‌بندی مناسبی در هماهنگی اصناف، اتاق بازرگانی، دانشگاه و نهادهای حاکمیتی ایجاد کنیم و اکنون هر تصمیمی در ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز گرفته می‌شود، تصمیمی علمی و چندجانبه است. خرم‌آبادی با بیان این‌که باید اقدامات هوشمند باشد و برخورد پلیسی صرف فایده ندارد، گفت: سالانه ۱۲میلیون مصرف گوشی همراه داریم که در گذشته ۹۰درصد آن قاچاق بود. امروز قضیه برعکس شده و با ریجستری هیچ تلفن‌همراهی قاچاق نیست. با تمرکز بر علم و دانش‌بنیان‌ها اقدامات خوبی را در آینده اجرایی خواهیم کرد.

 بدون تیتر
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با وجود شایعات در فضای مجازی درباره افزایش قیمت بنزین، قیمت این فرآورده نفتی تغییر نخواهدکرد و با توجه به فعالیت تمام پالایشگاه‌های کشور، تأمین آن نیز پایدار است.

محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن‌همراه و لوازم جانبی تهران با بیان این‌که تا این لحظه چون آیفون ۱۴ به صورت تجاری وارد نشده، خرید و فروش آن ممنوع است، گفت: البته کسبه دارای جواز کسب معمولا تخلف نمی‌کنند و در حال حاضر عموما سایت‌ها هستند که آیفون ۱۴ خرید و فروش می‌کنند.

عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی نسبت به کوچک شدن مقیاس صنعت لوازم‌خانگی به خاطر قیمت‌گذاری دستوری در شرایط افزایش هزینه‌های تولید ابراز نگرانی کرد و پیشنهاد داد نظارت‌ها بر قیمت محصولات پسینی شود.

عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از مراجعه نکردن برخی برندگان مزایده خودروهای خارجی برای تحویل گرفتن خودروها خبر داد.

سامانه و مرکز تماس ۱۶۴۹ به‌منظور ایجاد ارتباط با کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال و اطلاع‌رسانی از آخرین مصوبات و بخشنامه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط در چارچوب آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال روز گذشته رونمایی شد.
 طبق اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان مناطق آزاد، تجاری و صنعتی جدیدترین دستگاهی است که به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌است.

 واردات آلومینیوم چین در نوامبر 35.7درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت که نتیجه افزایش عرضه داخلی بود، همچنین اقتصاد آسیب‌دیده از کوویدـ19 به کاهش تقاضا برای فلز سبک ادامه داد.

 طبق آمار ارائه شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، دو شرکت زیرمجموعه این سازمان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، بالغ بر ۵٢۶هزار تن زغالسنگ تولید کرده‌اند که نسبت به تولید آن در مدت مشابه سال گذشته، ٧٢ درصد رشد نشان می‌دهد.

سعید چلندری، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) گفت: عملیات احداث باند دوم شمالی فرودگاهی امام‌خمینی(ره) با ارزش بیش از هزار میلیارد تومان تا پایان سال آغاز خواهدشد.