جهاد تبیین؛ مغز نرم‌افزاری برنامه‌های رادیومقاومت

جهاد تبیین؛ مغز نرم‌افزاری برنامه‌های رادیومقاومت

در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، رادیومقاومت از ۲۹آذر با شعار «جان‌فدا» روی موج 95.5مگاهرتز می‌نشیند و تا ۳۰دی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این شبکه رادیویی سال گذشته با شعار «صدای گفتمان مقاومت و مکتب سلیمانی» راه‌اندازی شد.

رضا کوچک‌زاده‌تهمتن، مدیر رادیومقاومت در گفت‌وگویی عنوان کرد: رادیومقاومت سال۱۴۰۱ با شعار «جان‌فدا» در کنار رویکرد اطلاع‌رسانی، رویکردی تبیینی خواهد داشت و طبق سیاست‌ها و اسناد بالادستی که حول محور معرفی شهید سلیمانی و درهم‌تنیدگی شهید با هویت ملی و انقلابی است، برای تقویت پیوند‌های عاطفی و سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی برنامه‌سازی خواهد داشت.
طبیعی است که در این بستر جدید‌ترین تحولات و واقعیت‌های روز تفسیر خواهد شد و تلاش می‌شود این رادیو به‌عنوان نقطه عزیمت بسیار مهمی در عرصه جهاد تبیین (به‌عنوان نیاز واجب امروز عرصه رسانه‌ای ما) باشد.
وی افزود: از طرفی، مغز نرم‌افزاری همه برنامه‌های رادیومقاومت مبتنی بر «جهاد تبیین» است تا در سایه روشنگری بتوان مکتب شهید سلیمانی را بیش از پیش معرفی کرد، چراکه این مکتب قدرت نرم و سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: برنامه‌های این رادیو در قالب‌های مختلف برنامه‌سازی رادیویی همچون مجله، مستند، میزگرد و گفت‌وگومحور، گفتارمحور، ساختار نوین، سخنرانی به‌صورت زنده و تولیدی ۲۴ساعته تقدیم شنوندگان خواهد شد. برنامه‌هایی همانند سلام سردار، مرد میدان، مسیر آسمانی، عصر مقاومت، ملک سلیمانی، سرباز آرامش، ققنوس، ساعت به وقت حاج‌قاسم، آیه‌های سرخ، سرمشق، سطری از سردار، وعده صادق، دلدادگان، سرباز وطن، درنگ و ... که در آنها تلاش می‌شود تا شخصیت و مکتب شهید سلیمانی را به نحوی مطلوب به مخاطبان رادیومقاومت خاصه نسل جوان معرفی نماییم.
کوچک‌زاده همچنین بیان کرد: رویکرد برنامه‌ها متاثر از شخصیت و مکتب شهید سلیمانی همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگ و سبک زندگی، آثار داخلی و جهانی، ولایتمداری و سایر شئون مبارک حیات و مکتب شهید سلیمانی را با حضور کارشناسان، نخبگان، نزدیکان و همرزمان آن شهید عزیز مورد تفحص قرار می‌دهد. این روند تلاش می‌کند تا بستری مناسب از نقش الگویی شهید سلیمانی را با محوریت گفتمان مقاومت به نسل‌های جوان و نوجوان ارائه دهد.