پروژه‌های ملی شرکت فرودگاه‌ها

پروژه‌های ملی شرکت فرودگاه‌ها

حمیدرضا سیدی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، گفت: در دهه فجر امسال ۱۰پروژه به‌ارزش ۴۵۰‌میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. با این حال سعی بر این است هر سه ماه یک پروژه بزرگ در سطح ملی را به بهره‌برداری برسانیم. به‌طور کلی دو ماموریت ویژه داریم. نخستین حوزه احداث و نوسازی فرودگاه‌های کشور و در حوزه دوم ناوبری است. همکاران ما در مرکز فضای کنترل کشور روزانه به ۱۵۰۰‌هواپیما سرویس‌دهی می‌کنند.

سیدی اظهار کرد: امسال ۳۰‌درصد افزایش جابه‌جایی مسافر داشتیم که امیدواریم تا پایان سال این عدد به ۴۰‌درصد برسد. وی با بیان این‌که در اربعین امسال ۱۷۰‌هزار نفر پرواز با حداکثر خدمات‌رسانی و رضایت انجام شد، تصریح کرد: در زمینه توسعه فرودگاه‌ها باند فرودگاه مهرآباد را که یکی از استانداردترین باندهای خاورمیانه است به بهره‌برداری رساندیم. همچنین برای بهره‌برداری علاقه‌مندان از نحوه ساخت این پروژه، تجربیات ساخت آن را به‌صورت کتاب جمع‌آوری کردیم.

آمار
در تابستان1401، تورم تولیدکننده 671 واحد بود که نسبت به فصل قبل 7.1درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل 43.2درصد و در چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) 39.9درصد افزایش داشته است.