روی موج مقاومت

روی موج مقاومت

روز گذشته مراسم آغاز به کار سومین سال شبکه رادیویی مقاومت با شعار صدای گفتمان و مکتب سلیمانی با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی؛ امیر سرتیپ ابراهیم گلفام جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح؛ سیدتقی سهرابی معاون حقوقی و امور مجلس صداوسیما؛ رضا کوچک‌زاده مدیر رادیو گفت‌وگو و رادیو مقاومت؛ زینب سلیمانی فرزند سردار شهید سلیمانی؛ خانواده شهدا، جمع دیگری از مدیران و مسئولان لشکری و کشوری و... در سازمان صداوسیما برگزار شد.

در پایان این مراسم همچنین از دایره‌المعارف تکنیک‌های پایه علوم شناختی در رسانه و مجموعه کتب علوم شناختی رونمایی شد. این رادیو از دیروز روی آنتن رفته و تا 30دی پخش آن ادامه دارد.ابتدای مراسم پیام تصویری رئیس‌جمهور برای آغاز به کار دوباره این شبکه رادیویی پخش شد. رئیسی در بخشی از این پیام گفت: شخصیت شهید سلیمانی باید شناخته شود؛ نه به عنوان شخص، بلکه به عنوان یک مکتب و نه به عنوان یک شخصیت صاحب منصب و فرمانده بلکه به‌عنوان کسی که صاحب سبک، مشی و جایگاهی است که نگاه به او می‌تواند در کشور و جهان اسلام جریان‌سازی کند.رئیس‌جمهور با اشاره به راه‌اندازی رادیو مقاومت، آن را برای تبیین جریان مقاومت و اول آگاهی‌بخشی و دوم ایجاد آمادگی در همگان موثر دانست.وی افزود: راه، مقاومت است. راه، تسلیم و وادادگی نیست. امروز نماد مقاومت و ایستادگی و نماد مبارزه با تروریسم در دنیا شهید سلیمانی است.
به گزارش جام‌جم، علی بخشی‌زاده، معاون صدای سازمان صداوسیما در ابتدای سخنانش با تلاوت آیه‌ای از سوره مریم و همچنین قرائت بخش‌هایی از نهج‌البلاغه، سیره شهیدسلیمانی را در پیوند با این بیانات دانست. وی گفت: من نمی‌دانم درباره رمز محبوبیت شهید سلیمانی که به عنوان قله شهدا مطرح است و هنوز داغ او بر قلب‌های یکایک ما سنگینی می‌کند چه می‌توان گفت. بهترین پناهگاه را در این باره قرآن یافتم که در اواخر سوره مریم می‌فرماید: «به درستی که کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند خداوند آنها را مایه محبت مردم قرار می‌دهد» همه شهدای ما همین گونه هستند.بخشی‌زاده افزود: در سومین سالگرد شهیدسلیمانی و سومین سالگرد رادیو مقاومت، رادیوی متفاوتی را خواهید شنید. رادیو مقاومت صدای گفتمان مقاومت است. صدای مکتب سلیمانی است که شهید سلیمانی نماد مقاومت است. آمریکا منتظر انتقام مستضعفان در شهادت ایشان و یارش شهید ابومهدی المهندس باشد. در بخش‌های دیگری از این مراسم نیز فرازهایی از وصیت‌نامه شهیدسلیمانی خوانده شد. 

نوشین مجلسی - گروه رسانه