چرا مشکل فاضلاب اهواز حل نمی‌شود؟

چرا مشکل فاضلاب اهواز حل نمی‌شود؟

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز درباره وضعیت پیشرفت پروژه جمع‌آوری فاضلاب اهواز با توجه به مشکلاتی که زمان بارندگی برای مردم حادث می‌شود، بیان کرد: ما در سنوات گذشته، تذکراتی را درخصوص توجه به زیرساخت‌های خوزستان دادیم. در سال‌های گذشته با 10میلیارد تومان می‌توانستیم پیشرفت خوبی در پروژه داشته باشیم، اما به جایی نرسیدیم و اکنون برای یک کیلومتر شبکه فاضلاب باید 5-4 میلیارد هزینه کنیم، زیرا افزایش هزینه‌ها برای انجام پروژه‌های عمرانی قابل مقایسه با هزینه تمام شده در قبل نیست. در گذشته کوتاهی شد و به حل مشکلات زیرساختی در استان‌های جنوبی و در حوزه آب و آبرسانی به روستا و آب‌های سطحی که وظیفه شهرداری‌ها است یا توجه نشده یا این‌که اولویت‌بندی صورت نگرفته است.

وی با انتقاد از عملکرد استاندار خوزستان در این حوزه گفت: آن‌گونه که اخیرا استاندار خوزستان اعلام کرده دستاوردهای ایشان طی یک سال گذشته از کل دستاوردهای کشور بیشتر است، اما سؤال ‌اینجاست که چرا مشکل شبکه فاضلاب استان به قوت خود باقی است؟ سه‌سال است نمایندگان و برخی مسئولین درخصوص حق آلایندگی تلاش می‌کنند اما ایشان حتی یک جلسه هم تشکیل نداده است.
نماینده مردم اهواز با بیان این‌که مشکل فاضلاب برای مردم منطقه بحرانی شده، تصریح کرد: با پیگیری‌ها اختصاص اعتبار 900میلیارد تومانی برای اهواز و شهرستان‌های همجوار در نظر گرفتیم اما از ابتدای سال تا یک ماه پیش یک ریال هم تخصیص داده نشده است، همچنین جلساتی را پیگیری کردیم و 240میلیارد تومان اعتبار گرفتیم، بنابراین باید سرعت کار بیشتر می‌شد اما کاری انجام نشد. شهرداری اهواز زمانی اعتبار نداشت، اکنون 1100 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم و این جدای اعتبارات حل‌آلایندگی است. حال مردم حق دارند بپرسند که چرا مشکل آب‌های سطحی حل نشده است؟ وی ادامه داد: کوتاهی دیگر استانداری این است ‌که سال 1400 در تبصره منابع بحران 500میلیارد تومان به شهرداری‌های کشور و آب‌های سطحی مصوب شد که 300میلیارد تومان سهم خوزستان و از این میزان 150میلیارد تومان سهم اهواز بود، اما با کوتاهی استاندار این اعتبار برگشت. سال 99 با مدیریت استانداری قبلی 500 میلیارد تومان اوراق به مترو اختصاص دادیم که متاسفانه جذب نشد. مردم خوزستان و اهواز بحق گله دارند. / ایرنا