سرد، مثل روزهای‌تهران

تساوی دور از انتظار پرسپولیس مقابل پیکان

سرد، مثل روزهای‌تهران

تنها نگرانی پرسپولیس و طرفدارانش بعد از شروع دوباره لیگ برتر، از دست دادن مهاجمانش بود. یورگن لوکادیا بدون هیچ توضیح و دلیلی این تیم را ترک کرد و از آن طرف هم شیخ دیاباته مثل بسیاری از روزهای این فصل، مصدوم است. در بازی قبل مقابل استقلال، گئورگی ولسیانی جای خالی مهاجم خارجی را پر کرد و دو گل برای تیمش زد. اما بازی دیروز مقابل پیکان و کسب نتیجه تساوی در یک بازی سرد و کسل‌کننده نشان داد تیم یحیی گل‌محمدی بیش از هر چیزی به یک مهاجم خوب نیاز دارد.

چیزی که در بازی دیروز قرمزها باز هم به چشم آمد، همان فوتبال مالکانه بود. شاگردان یحیی تا اینجا از لحاظ مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت آن در رتبه اول تیم‌های لیگ برتر قرار دارد. اما همچون بازی گذشته مقابل استقلال، این روند منجر به پیروزی سرخپوشان نشد تا این تیم با تساوی خود را آماده دیدار سخت هفته بعدش مقابل گل‌گهر در سیرجان کند. 
از طرف دیگر، مهاجمان تخصصی پرسپولیس دیروز نشان دادند که نمی‌توانند جانشین‌های خوبی برای لوکادیا و دیاباته باشند. گل‌محمدی در نیمه دوم مهدی عبدی و حامد پاکدل را به زمین فرستاد اما آنها نمایش ناامیدکننده‌ای داشتند و حتی در یک موقعیت خطرناک هم قرار نگرفتند. این در حالی است که عبدی فصل پیش هفت گل و پاکدل پنج گل به ثمر رسانده بودند، اما در این فصل تا اینجای کار نتوانستند به عنوان بازیکن تعویضی گلی به ثمر برسانند. 

یحیی : یک مهاجم خوب می‌گیریم 
یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی مقابل پیکان از ساختار دفاعی تیم مجتبی حسینی گرفته تا جذب یک مهاجم جدید برای تیمش صحبت کرد. مهم‌ترین بخش‌های صحبت او به این شرح است: 

‌پیکان، اصول دفاعی را خیلی خوب رعایت می‌کند. تمام مدافعانش بدون اشتباه بودند و تمرکز خوبی در کار دفاعی داشتند. تنها باری که توانستیم در نیمه اول از دفاع پیکان رد شویم، داور آفساید اعلام کرد که درست نبود.

 در چنین بازی‌های فشرده‌ای باید از تک‌موقعیت‌ها خوب استفاده کنیم اما متأسفانه امروز نتوانستیم این کار را انجام بدهیم و از تک‌فرصت‌ها استفاده نکردیم. قطعا از نتیجه بازی راضی نیستیم، اما لیگ تورنمنتی ادامه‌دار است. باید سعی کنیم خود را سریع بیابیم و از لحاظ بدنی و ذهنی ریکاوری خوبی داشته باشیم. 
 
این‌که بخواهیم از برخی بازیکنان اسم ببریم باید بگویم ممکن است برخی نفرات دوران افت داشته باشند. ترکیب مسابقات در این 50 روز به خاطر جام‌جهانی شور و حال را از بازیکنان گرفت. باید بار دیگر بدنسازی می‌کردیم اما متأسفانه مشکلات زیادی هم در آن دوران داشتیم. 

به دلیل فشردگی مسابقات هنوز وارد نقل و انتقالات نشده‌ایم. پس از این دو مسابقه هرچند فرصت کم است اما دنبال جذب مهاجم خوب می‌رویم. در شرایط فعلی و نیم‌فصل هیچ تیمی مهاجم خوب خود را برای فروش نمی‌گذارد یا اگر هم چنین کاری انجام بدهد قیمت سرسام‌‌آوری می‌گذارد که از بودجه ما خارج است. به موقع تلاش می‌کنیم مهاجم خوبی بگیریم. 

0
صفر عدد مشترکی است بین یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی. حسینی در پنجمین تقابل با گل‌محمدی، همچنان بدون برد باقی ماند. این یعنی یحیی هم پنجمین بازی بدون باخت را مقابل این دوست قدیمی سپری کرد. 

2
این برای دومین‌بار در فصل جاری است که پرسپولیس در دو بازی متوالی به تساوی می‌رسد. آخرین‌بار در دو بازی ابتدایی فصل بود که مقابل ذوب‌آهن و فولاد به تساوی رسید.

4
غیر از بازی مقابل استقلال، چهار تساوی دیگری که پرسپولیس این فصل به دست آورده همگی با نتیجه صفر-صفر بوده است. 

10
این طولانی‌ترین روند بدون برد یک تیم در لیگ امسال است که فعلا به پیکانی‌ها تعلق دارد. البته تساوی مقابل صدرنشین هم چیزی کم از برد نیست برای شاگردان مجتبی حسینی در تیم پیکان.

حسین خلیلی - گروه ورزش