فینال جام‌جهانی من را له کرد!

روایت عجیب مارسینیاک:

فینال جام‌جهانی من را له کرد!

سیمون مارسینیاک، داور لهستانی فینال جام‌جهانی، در یک مصاحبه مفصل با SPORT.PL لهستان در‌باره این‌ مسابقه جذاب صحبت کرد که گزیده‌ای از آن در زیر آمده است:

در واقع چند روزی می‌شود که فشار بازی فینال از روی من برداشته شده است. این بازی از نظر روحی برای من بسیار خسته‌کننده بود. خیلی سخت بود. 

بعد از بازی باید اعتراف کنم که اولین‌بار بود که از نظر روحی له شده بودم. برخی از تصمیمات سخت به اضافه 120 دقیقه و پنالتی‌ها. احساس خستگی روحی کردم، احساس کردم سرم درد می‌کند. در حالی که دیگران در رختکن جشن می‌گرفتند، من یک لحظه فقط به خودم نیاز داشتم. چند دقیقه‌ای نشستم و می‌‌توانم بگویم از فشاری که به ما وارد شد، آب شدم.

از برخی از داوران همکارم در سکوها شنیدم که دوست داشتند بازی ادامه پیدا کند. این مسابقه آنقدر تماشایی بود که نمی‌خواستند تمام شود، اما اگر صادق باشم، دوست داشتم بازی زودتر تمام شود. 

پنالتی‌ها پایانی عادلانه برای بهترین فینال تاریخ بود. اگر بازی را با دقت تماشا کنید، احتمالا آرژانتین بیشتر لایق پیروزی بود. آنها تا دقیقه 75 پیش بودند و تیم بهتری بودند. سپس فرانسوی‌ها به تساوی رسیدند و در وقت اضافه بهتر بودند.