سنگ‌پران قاتل از قصاص گریخت

سنگ‌پران قاتل از قصاص گریخت

هیات سه نفره کارشناسی پزشکی قانونی مرد سنگ‌پران که خودروها را تخریب و یک زن و مرد راننده را کشته بود‌، مجنون شناختند‌. با این گزارش متهم از قصاص گریخت و باید همچنان در مرکز روانی بماند.

به گزارش خبرنگارجام‌جم، این مرد میانسال به نام علیرضا ابتدا راننده پراید 33ساله را یازدهم آذر سال گذشته در بزرگراه شیخ فضل‌ا... حدفاصل یادگار امام(ره) هدف سنگ‌پرانی‌اش قرار داد و بعد از کشتن وی سه خودرو را نیز تخریب کرد. او صبح نهم دی‌ همان سال در بزرگراه‌ نواب زن معلم میانسالی که راننده خودروی ساندرو بود با چند خودروی دیگر هدف سنگ‌پرانی قرار داد که سبب تخریب خودروها و مرگ این زن شد.  
متهم چند روز بعد دوباره خودروهای دیگری را هدف سنگ‌پرانی قرار داد و تخریب کرد‌. در جریان این تحقیقات رد او در خانه پدری‌اش در تهران به دست آمد و بازداشت شد. متهم میانسال در تحقیقات گفته بود ده سال قبل که مادرش فوت شد، همه او را مقصر‌ می‌دانستند و همین باعث شد حال روحی‌اش بدتر شود‌. مدام مورد تمسخر و آزار و اذیت همسایه‌ها، خانواده و مردم قرار می‌گرفت. به همین دلیل برای انتقام تصمیم گرفته بود با سنگ‌پرانی جان‌ افراد را بگیرد‌ وخودروهای‌شان را تخریب کند. 
 با توجه به نظریه اولیه پزشکی قانونی که اعلام شده بود، متهم اختلالات روحی دارد او در بیمارستان ‌روانی بستری شد‌. با دستور ساسان غلامی بازپرس‌ شعبه سوم دادسرای جنایی تهران قرار شد هیات سه نفره کارشناسان پزشکی قانونی درباره وضعیت روانی او اعلام نظر کنند. با گذشت یک سال سرانجام چند روز پیش این هیات نظر دادند متهم مجنون بوده و باید تا بهبودی کامل در مرکز روانی بماند‌. این متهم از مجازات قصاص ‌گریخت و پرونده او با صدور جلب به دادرسی به دادگاه کیفری یک ارسال شد تا دو خانواده قربانی دیه جانباختگان را از بیت‌المال دریافت کنند.