سفر به سمت سرما

سفر به سمت سرما

سفر در فصل سرما برای بیشتر افراد جامعه تعریف نشده است. بسیاری معتقدند که فصل زمستان علاوه بر سختی‌هایی که در ترابری ایجاد می‌کند، همواره یادآور بیماری و مشکلات دیگر است. اما به راستی سفر در زمستان آنقدرها هم که به نظر می‌آید ناخوشایند نیست.

با به کار بستن چند توصیه ساده می‌توان فصل زمستان را که همواره با رخوت و دلسردی همراه است، به روزگاری دلچسب و پرهیجان تبدیل کرد و با یک سفر شیرین، انرژی لازم را برای سپری کردن سردترین اوقات سال به دست آورد. علاوه بر اینها، سفر در طول فصل زمستان که فصل رکود گردشگری است، امتیازاتی را برای بودجه سفر فراهم می‌آورد. از دیگر امتیازات سفر در زمستان، امکان انتخاب مقصد دوگانه است. گرمادوستان و افرادی که در طول فصول سرد سال افسرده می‌شوند، می‌توانند مقصدی گرم را انتخاب کنند تا این گونه روحیه خود را برای سپری‌کردن باقی زمستان بالا ببرند. خوشبختانه کشورمان چهارفصل است و می‌توان در طول زمستان سفرهای داخلی هیجان‌انگیزی را به مناطق گرم کشور ترتیب داد. اما عاشقان برف و سرما هم به راحتی می‌توانند مقصد دلخواه خود را یافته و از چشم‌اندازهای بی‌نظیر سپیدپوش و همچنین ورزش‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز برفی لذت ببرند. 

قیمت کمتر، ارزش بیشتر: چه کسی نمی‌خواهد پروازها و اقامتگاه‌های باکیفیت را با قیمت‌های پایین‌تر رزرو کند؟ سفر در خارج از فصل رونق گردشگری می‌تواند یک موهبت برای جیب‌تان باشد. حتی می‌تواند این امکان را برای مسافران فراهم کند از مقاصدی که در حالت عادی خارج از بودجه آنها هستند نیز بازدید کنند. تورهای گردشگری نیز معمولا در فصل رکود امتیازها و امکانات بیشتری را در بسته پیشنهادی‌شان قرار می‌دهند.

جمعیت کمتر، آرامش بیشتر: اگر جزو کسانی هستید که معمولا از شلوغی و هرج و مرج در مکان‌های تفریحی فرار می‌کنید؛ در زمستان سفر کنید. علاوه بر قیمت‌های پایین‌تر، سفر در زمستان و فصل رکود با ازدحام کمتر و صدالبته دردسر کمتری هنگام پیمایش در مکان‌های گردشگری محبوب همراه است. مسافران می‌توانند به راحتی در موزه‌ها، مراکز خرید و سایر جاذبه‌هایی که معمولا آنقدر شلوغ هستند که نمی‌شود حتی نفس کشید، قدم بزنند و از سفرشان نهایت لذت را ببرند.

خدمات و مزایای ویژه: مسافرانی که خارج از فصل رونق سفر می‌کنند، معمولا توجه شخصی بیشتری از هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر مراکز خدماتی دریافت می‌کنند. به طور کلی صاحبان مشاغل گردشگری از این که در طول فصل رکود می‌توانند کسب و کارشان را پویا نگه دارند، بسیار سپاسگزار هستند، بنابراین تمایل بیشتری به ارائه خدمات اضافی به مشتریان دارند. گاهی اوقات این مزایا آنچنان برجسته است که بیشتر شبیه به سورپرایز می‌شود.