«فاطمه برمکی» بهترین کوراش‌کار سال۲۰۲۲ جهان شد

«فاطمه برمکی» بهترین کوراش‌کار سال۲۰۲۲ جهان شد

فاطمه برمکی، با اعلام رسمی انجمن بین‌المللی کوراش به‌عنوان بهترین کوراش‌کار زن جهان در سال۲۰۲۲ انتخاب شد.

برمکی نماینده وزن 87+ کیلوگرم کشورمان در سال2022 نمایش درخشانی داشت و به دو مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در هند و پیکار‌های قهرمانی آسیا در تاجیکستان دست یافت. انجمن بین‌المللی کوراش در‌خصوص انتخاب کوراش‌کار زن ایرانی به‌عنوان بهترین بانوی کوراش جهان در سال 2022 نوشت: «فاطمه برمکی در وزن به‌اضافه ۸۷ کیلوگرم ضمن قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا در شهر دوشنبه، در هند (مسابقات قهرمانی جهان) نیز تمام توان خود را به نمایش گذاشت و مدال طلا را برای ایران به‌دست آورد. تکنیک‌هایی که او در مسابقات به کار می‌برد، توفانی از هیجان هواداران کوراش را برانگیخت.»
همچنین در بخش مردان نیز امید اسانوف از ازبکستان به‌عنوان بهترین ورزشکار این رشته معرفی شد. جوایز این نفرات در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ ترکمنستان به آنها اهدا خواهد شد.
برمکی پیشتر با کسب آخرین مدال قرن ورزش ایران نام خود را سر زبان‌ها انداخته بود. او در مسابقات قهرمانی آسیا با شکست دادن همه رقبای خود، در حالی مقتدرانه روی سکوی قهرمانی ایستاد که رقابت فینال روز 29 اسفند 1400 برگزار شد که آخرین روز قرن به‌شمار می‌رفت.  مصاحبه اختصاصی جام جم با این ورزشکار افتخار آفرین را فردا بخوانید.