از شهرداری شکایت کنید

از شهرداری شکایت کنید

محمد آئینی، دبیر ستادملی بازآفرینی شهری پایدار گفت: شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساختمانی -در بافت‌های فرسوده- مکلفند تا 50 درصد تخفیف بدهند که البته می‌توانند 100درصد را هم تخفیف دهند. در صورتی‌که تخفیف‌های ارائه شده در بافت فرسوده کمتر از ۵۰درصد باشد، سازندگان می‌توانند از شهرداری‌ها شکایت کنند.

وی ادامه داد: قانونگذار این حق را برای سازندگان و مالکان در محلات فرسوده قائل شده که از حداقل 50 درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت بهره ببرند.

سهم 1.4میلیون بشکه نفت در بودجه 
رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: مجموع درآمد گمرکی دولت در سال 1402، 126هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. چهارمین نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده در مجلس با حضور رئیس کل گمرک کشور و رئیس کل بانک مرکزی و نماینده وزارت نفت برگزار شده؛ سخنگوی کمیسیون تلفیق گفته نشست این کمیسیون امشب هم ادامه پیدا می‌کند. سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: «پیش‌بینی شده فروش روزانه نفت 4/1میلیون بشکه با بهای 85 دلار باشد.»

دلیل گرانی پلاستیک
محسن صفدری، مدیرکل دفتر صنایع پلیمری و شیمیایی وزارت صمت اظهار کرد: ظرفیت تولید در صنایع پلیمری ۲۵ میلیون تن است که سال گذشته از یک‌سوم این ظرفیت استفاده شد. وی افزود: ظرفیت تولید ایجادشده در صنایع پلیمری مربوط به واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و در سال ۱۴۰۰، هشت‌میلیون و ۸۴ هزار تن محصولات پلیمری در مجتمع‌های پتروشیمی تولید شده است. وی با اشاره به میزان نیاز کشور به محصولات پلیمری گفت: بر اساس سهمیه‌ای که برای 4870 واحد تولیدی صنایع پایین‌دستی در سامانه بهین‌یاب به ثبت رسیده است، نیاز واحدها ۷۲۰ هزار تن برآورد و مازاد آن صادر می‌شود.
صفدری افزود: در ۹ ماهه امسال، سه‌میلیون و ۶۶۵ هزار و ۲۲۵ تن انواع محصولات پلیمری در بورس عرضه شده و با توجه به مازاد بر تولید، بخش عمده این تولیدات صادر می‌شود.
مدیرکل دفتر صنایع پلیمری و شیمیایی وزارت صمت با انتقاد از رقابت قیمت محصولات پلیمری در بورس گفت: با وجود آن‌که تولید محصولات پلیمری بیشتر از مصرف کشور است، به‌دلیل رقابت قیمتی که در بورس کالا برای این محصولات وجود دارد، با قیمت زیاد عرضه می‌شود. وی ادامه داد: همین رقابت باعث افزایش قیمت تمام‌شده محصولات پلاستیکی شده و در نهایت هزینه این رقابت را مردم می‌پردازند.

بدون تیتر
 قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران‌خودرو که ثبت‌نام آن از ۱۸ دی آغاز شد و امشب به پایان می‌رسد، سه‌شنبه هفته جاری(۲۷ دی ماه) منوط به تعطیل نبودن ایران‌خودرو و ادارات استان‌ تهران طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار خواهد شد.

 هزینه هر برگ از تسهیلات مسکن نسبت به دو هفته قبل، افزایشی بوده و متاهل‌های تهرانی برای دریافت این وام باید بیش از ۱۲۱میلیون تومان بپردازند.

 سعید چلندری، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) درباره ساخت ترمینال ۴۱۰ هزار نفری در فرودگاه امام خمینی گفت مذاکره با یک شرکت‌ چینی ظرف دو ماه گذشته ادامه داشته و مقرر شده وزارت راه 2.5 تا ۳ میلیارد یورو بپردازد که این کار از طریق پرداخت نقدی یا تهاتر با پیمانکاران چینی خواهد بود.

 بر اساس گزارش‌ها در راستای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در ۹ ماهه امسال بیش از ۵۶۷۶ میلیارد ریال تسهیلات به معرفی‌شدگان نهادهای حمایتی اختصاص یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.

 افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: قیمت دام زنده بر گوشت اثر چندانی ندارد و عوامل دیگری وجود دارد که قیمت گوشت را در بازار بالا می‌برند. در حقیقت این عوامل بازار گوشت هستند که برای تولیدکننده و مصرف‌کننده تصمیم می‌گیرند.

 گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره لایحه بودجه 1402 از فقدان برنامه مشخص برای حل ناترازی نظام بانکی کشور حکایت دارد.

 حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور با بیان این‌که امسال ۲۶ تن چای خشک تولید شده است، گفت: حدود ۸۸۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران در حدود ۹۸درصد، پرداخت و الباقی که سهم خرید دولتی است با تامین بودجه، به‌زودی تسویه می‌شود.