دوئل‌ مرگبار عنکبوت‌ها

صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو و کابینه وی تظاهرات کردند

دوئل‌ مرگبار عنکبوت‌ها

نتانیاهو به جای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به اسم رمز بحران در این رژیم جعلی و غاصب تبدیل شده است. این روزها مخالفان نتانیاهو و کابینه جنجالی وی، لشکر‌کشی گسترده‌ای را در خیابان‌های تل‌آویو و حیفا علیه وی آغاز کرده‌اند. رشد تصاعدی اعتراض‌ها علیه نتانیاهو، پیش‌زمینه‌ای برای شکل‌گیری نوعی جنگ داخلی در این رژیم محسوب می‌شود. بی‌دلیل نیست که ایهود باراک نخست‌وزیر اسبق صهیونیست‌ها در‌خصوص شکل گرفتن منازعه‌ای تمام‌عیار در تل‌آویو هشدار داده است. به‌راستی در اراضی اشغالی چه می‌گذرد؟

چه اتفاقی در تل‌آویو رخ داده است؟
تظاهرات 100 هزار نفری صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو، به سوژه خبری بسیاری از رسانه‌های منطقه‌ای و غربی تبدیل شده است. گرچه رسانه‌های غربی در تلاش هستند این تظاهرات را نماد نوعی منازعه میان دو جریان راست افراطی و لیبرال در تل‌آویو تلقی کنند اما واقعیت ماجرا این است که منازعه اخیر، نماد تعمیق شکاف زیربنایی و عمیقی است که فراتر از سیاستمداران، ارکان و بنیان‌های شکل‌گیری رژیم‌جعلی صهیونیستی را درگیر خود ساخته است. در تظاهرات‌ تل‌آویو، بنی‌گانتز و موشه یعلون از مقامات سابق رژیم صهیونیستی مشارکت داشتند. گانتز تاکید کرده در اعتراض به کودتای نتانیاهو علیه اختیارات پلیس رژیم صهیونیستی و مخالفت کابینه وی با هر‌گونه گفت‌وگو و مذاکره، به اعتراضات خود ادامه خواهد داد. وی در جریان تظاهرات از دستور نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی برای پوشیدن جلیقه ضدگلوله نیز تمرد کرد و با آنها درگیری لفظی داشت .در قدس اشغالی، هزاران صهیونیست با تجمع در برابر منزل اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، شعارهایی علیه نتانیاهو و کابینه‌اش سر دادند. همچنین شماری از معترضان در قدس اشغالی در برابر منزل وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی تجمع کرده و شعارهایی علیه وی سر دادند. تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که پلیس رژیم صهیونیستی در جریان این تظاهرات با معترضان درگیر شده است. روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز در گزارشی در این‌باره نوشت: برگزار‌کنندگان این تظاهرات در اعتراض به دخالت‌های کابینه نتانیاهو در مسائل قضایی، وی را به آغاز اعتصابات سراسری و فلج کردن اقتصاد رژیم صهیونیستی  تهدید کرده‌اند .اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز که معترضان در برابر منزلش حضور داشتند، به معاریو گفت: من دو مأموریت اساسی دارم؛ نخست این‌که از ایجاد بحران بی‌سابقه و گسترده سیاسی جلوگیری کنم و دوم این‌که شکاف‌های جامعه اسرائیلی را برطرف کنم.
   
 شکاف‌هایی که عمیق‌تر می‌شود 
یک کابینه جنجالی که راستگراترین کابینه رژیم صهیونیستی قلمداد می‌شود، با محوریت نتانیاهو در تل‌آویو مستقر شده است. نتانیاهو که در ماه نوامبر برنده انتخابات شد، برای ششمین‌بار نخست‌وزیر این رژیم شده و اصلی‌ترین ماموریت خود را‌ حل و فصل سیاسی(‌و نه حقوقی) چهار پرونده قطعی فساد خود دانسته است! در این خصوص، نتانیاهو با افرادی مانند بن گویر، رهبر جریان صهیونیسم مذهبی همکاری گسترده‌ای داشته است. نکته قابل تامل این‌که میان کابینه نتانیاهو و بازیگران عربی خودباخته منطقه که پروژه صلح با دشمن صهیونیستی را اجرایی ساخته‌اند نیز در قبال برخی موضوعات کلان اختلاف‌نظر وجود دارد. شرکای ائتلافی نتانیاهو تشکیل فلسطین در کنار اسرائیل را رد می‌کنند، در حالی که این راه‌حل از حمایت دموکرات‌های آمریکا و برخی اعراب خودفروخته مانند عربستان‌سعودی، امارات و بحرین برخوردار است. براساس این راه‌حل کشور مستقل فلسطین در کرانه باختری در کنار اسرائیل تشکیل خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که بیت‌المقدس پایتخت مشترک آنها خواهد بود اما به نظر می‌رسد با استقرار کابینه نتانیاهو، این معادلات جملگی به‌گونه‌ای دیگر رقم بخورد. در این زمینه شاهد منازعه‌ای تمام‌عیار بین گروه‌های صهیونیستی با یکدیگر و کشیده‌شدن دامنه این منازعه میان آمریکا و اروپا خواهیم بود.
   
 دغدغه‌های نخست‌وزیر رشوه‌خوار 
در ماورای بحران‌هایی که در تل‌آویو شکل گرفته است، نتانیاهو در‌صدد محو اسناد رشوه‌خواری خود از طریق مهار یا تحدید دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی است. سیاستمداران مخالف در اراضی اشغالی و دادستان کل این کشور اخطار داده‌‌اند که رویکردها و برخی تصمیمات کابینه آتی رژیم صهیونیستی از‌جمله اعطای حق ابطال تصمیم‌های دیوان عالی به نمایندگان مجلس، بحران داخلی را در تل‌آویو شعله‌ور خواهد کرد. شرکای ائتلاف همچنین اصلاحات حقوقی پیشنهاد کرده‌اند که ممکن است به محاکمه جاری نتانیاهو به اتهام رشوه‌خواری، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی پایان دهد. 
به این ترتیب، رسما نخست‌وزیری فاسد، بدون آن‌که بابت جرایم خود مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرد، می‌تواند به حضور خود در مسند اجرایی تل‌آویو ادامه دهد.  محصول این بحران‌ها، چیزی جز کاهش روزافزون قدرت بازدارندگی رژیم اشغالگر قدس در ابعاد داخلی، ‌منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نخواهد بود. رژیم اشغالگر قدس، امروز با بحران‌های منطقه‌ای گسترده روبه‌روست که مهم‌ترین آنها کاهش ضریب بازدارندگی این رژیم جعلی در برابر قدرت مقاومت
و متعاقبا افزایش قدرت موشکی و نظامی حزب‌ا... و حماس در مواجهه مستقیم با تل‌آویو است. توطئه‌های تل‌آویو در زمینه بازتعریف داعش و تروریسم تکفیری نیز به‌واسطه رصد هوشمندانه و اقدامات 
قاطعانه جبهه مقاومت ناکام مانده است. شکاف داخلی در اراضی اشغالی میان طرفداران و مخالفان نتانیاهو، بحران‌های داخلی تأثیرگذار و تعیین‌کننده‌ای را در تل‌آویو خلق خواهد کرد. این خودزنی و جدال داخلی صهیونیست‌ها، نقش بسزایی در تغییر معادلات زیربنایی قدرت در تل‌آویو ایفا می‌کند. 
بسیاری از تحلیلگران قبلا هشدار داده بودند  شرایط حاکم بر اراضی اشغالی (‌متعاقب استقرار کابینه ائتلافی جدید در تل‌آویو)  پیش‌درآمدی بر وقوع جنگ داخلی در این رژیم به‌شمار می‌آید. این جنگ داخلی از اعتراضات خیابانی در تل‌آویو و حیفا (علیه نتانیاهو و کابینه ائتلافی) آغاز خواهد شد و گستره آن تا ترورهای داخلی و تظاهرات‌های خشمگین و مجادلات خیابانی گسترش خواهد یافت. 

هلاکت یک نظامی صهیونیست در انفجار بمب دستی
 در پی انفجار یک بمب‌دستی در یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری، سه نظامی صهیونیست مجروح شدند و یک نفر دیگر به هلاکت رسید.
این انفجار در پایگاه آموزشی تیپ کفیر در منطقه طمون (در مجاورت جنین) رخ داد. وبگاه عبری مفزاک لایو، ادعا کرد که یکی از نظامیان در حال بازی با نارنجک بوده و باعث انفجار در پایگاه شده است. با این حال، وبگاه فلسطین الیوم اشاره کرد که سازمان سانسور رژیم صهیونیستی انتشار جزئیات بیشتر درباره این انفجار را که آن را حادثه داخلی خوانده، ممنوع کرده است. ساعاتی پس از انتشار این گزارش، منابع عبری خبر دادند در پی این انفجار یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و سه نفر دیگر مجروح شده‌اند.این گزارش در حالی منتشر شده که کانال۷ تلویزیون رژیم غاصب صهیونیستی در  13ماه جاری نیز از هلاکت یک نظامی صهیونیست خبر داده بود. کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی در تاریخ مذکور گزارش داده بود تحقیقات درباره علت کشته شدن این نظامی صهیونیست آغاز شده و ارتش این رژیم هنوز به دلایل قطعی درباره کشته شدن این نظامی دست نیافته است.رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود این ظن وجود دارد که این نظامی با تیر نیروهای خودی به هلاکت رسیده باشد.

محمد علیزاده - گروه بین‌الملل