لایه ضخیمی که بر سطح آبغوره و سرکه تشکیل می‌شود، مضر است؟

لایه ضخیمی که بر سطح آبغوره و سرکه تشکیل می‌شود، مضر است؟

معمولا روی سطح برخی از انواع ترشی‌ به‌خصوص آبغوره و سرکه به مرور زمان یک لایه ضخیم لزج و ژله‌ای تشکیل می‌شود که این لایه، بی‌ضرر بوده و آسیب زننده نیست.

این لایه همان بچه سرکه نام دارد و از جنس ترکیبات سلولزی و غنی از باکتری‌های تولیدکننده سرکه است و حتی می‌توان آن را برداشت و برای تهیه سرکه دیگری استفاده کرد، البته چون این لایه می‌تواند مستعد تجمع باکتری‌های غیربیماری‌زایی باشد که عطر و طعم و کیفیت سرکه یا آبغوره را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بهتر است این لایه از سطح ترشی‌ جدا شود. 

فواید مصرف لبو
مصرف چغندر قرمز یا همان لبو به شکل‌های مختلف چه به‌عنوان میان‌وعده چه به همراه سالاد یا ماست یا حتی به‌عنوان بخش خوشرنگ یک اسموتی سبزیجات، به‌دلیل این‌که سرشار از فولات و منگنز، ویتامین‌های گروه B، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس و سلنیوم است، فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد.
کاهش کلسترول         تحریک کاهش وزن 
تقویت قلب              افزایش سطح ایمنی بدن 
بهبود عملکرد مغز     خواص ضد‌پیری

گرمابخش روزهای سرد
چای ماسالا که این روزها زیاد به گوش‌مان می‌خورد، ترکیب سنتی چای شامل دارچین، هل، ریشه زنجبیل و میخک با چای مرغوب سیلان است که می‌تواند گرمابخش خوبی در روزهای سرد زمستان باشد. می‌توانید به این نوشیدنی دلچسب شیر و عسل اضافه کنید یا آن را به تنهایی با طعمی ادویه‌ای‌تر و تندتر امتحان کنید. چای سیاه انرژی را افزایش می‌دهد و جایگزینی کم‌کافئین برای قهوه است، زنجبیل به تسکین حالت تهوع و کمک به هضم غذا کمک می‌کند و دارچین هم با تقویت سیستم ایمنی بدن به بهبود عملکرد آن در دفاع در برابر عوامل بیماری‌زای روزهای زمستانی کمک می‌کند.