قتل مرد راننده به خاطر هیچ

قتل مرد راننده به خاطر هیچ

مرد جوان که متهم است در جریان درگیری با راننده پراید، او را به قتل رسانده است در حالی پای میز محاکمه می‌رود که اولیای دم برای او درخواست قصاص کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، مرداد سال گذشته درگیری خونین مرد موتورسواری با راننده خودروی پرایدی به پلیس ورامین گزارش شد. با حضور ماموران در محل درگیری مشخص شد راننده پراید به نام هاشم 60 ساله بعد از انتقال به بیمارستان براثر شدت خونریزی جان باخته است. 
یکی از شاهدان ماجرا گفت: «مرد جوانی راکب موتورسیکلت بود که با راننده میانسال پراید درگیر شد. قصد داشتیم آنها را جدا کنیم اما فایده نداشت و مرد موتورسوار با چاقو چند ضربه به راننده پراید زد و بعد سوار موتورش شد و رفت.»
با بررسی دوربین‌های مداربسته و تحقیقات محلی، هویت ضارب به نام باربد 38ساله شناسایی و او دستگیر شد. مرد جوان در تحقیقات گفت: «آن روز مشروب خورده بودم و سوار موتور شدم. مقتول، راننده پرایدی بود که ناگهان از فرعی وارد اصلی شد و نزدیک بود با من تصادف کند. به او اعتراض کردم اما هاشم شروع به فحاشی کرد. قصد داشت از ماشین پیاده شود که در را نگه‌داشتم. چند بار به او گفتم تو جای پدرم هستی و برو اما کوتاه نمی‌آمد. از ماشین پیاده شد و تصور کردم قصد دارد به من حمله کند که چاقو کشیدم و چند ضربه به او زدم. وقتی راننده روی زمین افتاد، من سوار موتور شده و فرار کردم. عذاب‌وجدان داشتم و می‌خواستم خود را به پلیس معرفی کنم اما قبلش دستگیر شدم.»
پزشکی‌قانونی در گزارش خود اصابت ضربه چاقو به گردن و قفسه سینه و جراحت ناشی از آن را علت مرگ هاشم اعلام کرده و پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شده است. متهم به‌زودی در دادگاه کیفری باید از خود دفاع کند. این درحالی‌است که اولیای‌دم برای او درخواست قصاص کرده‌اند.