کوتاه‌ از‌حوادث

کوتاه‌ از‌حوادث

سرقت طلا بعد از قتل زن و شوهر 
مردی که درپی اختلاف خانوادگی و مالی، زوجی را به قتل رسانده و 100 گرم طلا از خانه آنها سرقت کرده بود‌، بازداشت شد. 
سرهنگ مهدی مهدوی‌کیا، فرمانده انتظامی بروجرد استان لرستان به ایسنا  گفت‌: 72 ساعت قبل، وقوع قتل زن ومردی با سلاح گرم در بروجرد و متواری شدن قاتل‌ به پلیس گزارش شد‌.‌ تحقیقات‌ ماموران برای دستگیری‌ قاتل فراری ادامه داشت تا این‌که‌ رد او در اطراف شهر بروجرد شناسایی و بازداشت شد.‌ مرد متهم در جریان تحقیقات پلیسی‌ اعتراف کرد که‌ آن زوج را‌ به انگیزه اختلاف‌ مالی و‌ خانوادگی به قتل رسانده و بعد طلاهایی از خانه‌شان به سرقت برده است. در بازرسی از مخفیگاه متهم 100 ‌گرم طلای سرقتی‌ کشف شد‌.

مرگ خاموش 3 عضو خانواده 
 سه عضو یک خانواده در خانه‌ای در یکی از محله‌های شهرستان ساوه‌ بر اثر گازگرفتگی فوت شدند.
سرهنگ‌ ولی خورشیدوند، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ساوه استان‌ مرکزی به مهر گفت‌: شامگاه شنبه در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر گازگرفتگی سه نفر از اعضای یک خانواده در خانه‌ای یکی از محله‌های ساوه‌ ماموران‌ برای بررسی ماجرا به آنجا اعزام شدند.‌ در بررسی‌های اولیه معلوم شد این زوج به همراه پسر خردسال‌شان بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن‌ دچار گازگرفتگی شده‌اند. 

بازداشت قاتلان فراری  
دو مرد که در جریان اختلاف خانوادگی، مردی را کشته و متواری شده بودند پس از یک ماه فرار بازداشت‌ شدند. 
سرهنگ افشین یاری، فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد استان همدان به سایت پلیس گفت‌: اوایل دی امسال‌ جسد مردی مجهول‌الهویه حوالی یکی از روستاهای تابعه شهرستان‌ اسد‌آباد‌ کشف شد‌. ‌در ادامه تحقیقات خانواده‌ مقتول شناسایی و هویت او مشخص شد‌. ‌در تحقیقات‌ رد دو مرد در این پرونده به دست آمد و ماموران با‌ اعزام به شهرستان‌ ملارد در غرب استان تهران‌ آنها را بازداشت کردند. متهمان که نسبت خویشاوندی با مقتول داشتند اعتراف کردند به انگیزه اختلاف مالی وخانوادگی او را کشته‌اند. 

بازداشت راننده کودک آزار 
مرد راننده که پسر خردسال را  ربوده و او را مورد آزار و اذیت قرار داده بود‌، بازداشت شد. 
حجت‌الاسلام علی سبزواری، مدیر روابط عمومی دادگستری و معاون فرهنگی دادگستری‌ استان لرستان به ایرنا گفت‌:‌ در چند روز گذشته راننده خودروی شخصی، پسر 8 ساله‌ای‌ را از خیابانی در کوهدشت سوار خودرو کرده و به خارج از شهر منتقل و پس از تجاوز به کودک، او را به منطقه شهری منتقل و رها کرد. پس از آن که کودک با ترس و گریه موضوع را اطلاع داد، خانواده شکایت کردند و متهم تحت تعقیب بازداشت شد. این مرد 25 ساله بدون سابقه به اتهام ارتکابی اعتراف کرده است‌. برای او به اتهام‌ آدم‌ربایی و عمل لواط پرونده تشکیل شده‌ و تحقیقات از متهم ادامه دارد‌. 

نجات 5 نفر قبل از غرق‌شدن 
پنج نفر که برای تیوپ‌سواری روی یخ به تالاب چغاخور رفته بودند با شکستن یخ تا یک قدمی مرگ پیش رفتند اما نجات یافتند. 
به گزارش ایلنا‌، روز جمعه پنج نفربرای تیوپ‌سواری به تالاب چغاخور رفته بودند که یخ روی سطح تالاب شکست و آنها به داخل آب افتادند. چهارنفرشان از سوی مردم نجات یافتند اما نفر آخر که مردی 50 ساله بود، با تیوپ روی آب معلق بود اما با توجه به سردی هوا دچار سرمازدگی شده بود که بعد از انتقال به بیمارستان‌ زنده ماند. 

 صدورحکم قصاص قاتل مامور 
رئیس کل دادگستری گلستان از صدور حکم قصاص برای قاتل شهید سراوانی خبر داد.
 به گزارش فارس‌، حیدر آسیابی صبح دیروز در جمع خبرنگاران گفت‌: حکم قصاص قاتل شهید سراوانی در دادگاه کیفری یک گنبدکاووس صادر و پرونده برای فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شد. شهید سراوانی از ماموران انتظامی استان گلستان بود که شامگاه‌ بیست و پنجم‌ شهریور امسال‌ هنگام‌ تلاش برای پایان دادن به‌ نزاع دسته‌جمعی در یکی از روستاهای شهرستان رامیان‌ به شهادت رسید.