جوکوویچ و سیتسیپاس در فینال اوپن استرالیا

جوکوویچ و سیتسیپاس در فینال اوپن استرالیا

امروز دیدار پایانی رقابت‌های اوپن استرالیا۲۰۲۳ بین نواک جوکوویچ و استفانوس سیتسیپاس برگزار می‌شود؛ دو بازیکنی که تا اینجای فصل بدون شکست بوده‌اند. این دیدار تکرار فینال اوپن فرانسه دو سال پیش است که آنجا جوکوویچ بعد از شکست در دو ست اول، توانست ورق بازی را برگرداند و جام را از چنگ سیتسیپاس بیرون بکشد. حالا بازیکن جوان یونانی انگیزه بالایی برای انتقام از حریف نامدار خود دارد. جوکوویچ در مصاف‌های رو‌در‌رو، ۱۰بر۲ از سیتسیپاس پیش است و در ۹مصاف آخر برنده از زمین بیرون آمده است.

27 
صربیناتور با پیروزی در بازی نیمه‌نهایی به بیست و هفتمین پیروزی متوالی خود در اوپن استرالیا رسید و رکورد طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در این گرند اسلم را جابه‌جا کرد. این رکورد پیش از این در اختیار آندره آغاسی بود که در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ توانست در ۲۶ مسابقه متوالی پیروز شود.

9
جوکوویچ با 9 قهرمانی در اوپن استرالیا، بیشتر از هر تنیسور دیگری در این مسابقات به قهرمانی رسیده است. از طرف دیگر، اسطوره صربستانی دنیای تنیس پیش از این هرگز در فینال اوپن استرالیا نباخته و آمار صد‌در‌صدی برد را در دیدار پایانی این رقابت‌ها دارد: ۹ فینال و ۹ قهرمانی. 

33
نوله با راهیابی به دیدار پایانی اوپن استرالیا، سی و سومین فینال خود در گرند اسلم‌ها را تجربه می‌کند و در کنار سرینا ویلیامز قرار می‌گیرد. او در این زمینه در میان مردان رکورددار است و حالا تنها یک گام با رسیدن به رکورد ۳۴ فینال کریس اورت اسطوره آمریکایی تنیس زنان فاصله دارد. نزدیک‌ترین رکورد یک تنیسور مرد، راجر فدرر است با حضور در 31 فینال گرنداسلم‌ها.

22
​​​​​​​نوله در صورت قهرمانی در اوپن استرالیا، به یک رکورد مهم دیگر نیز می‌رسد. او با شکست دادن تنیسور یونانی، برای بیست و دومین بار به قهرمانی در گرند اسلم‌ها می‌رسد و از این حیث در کنار رافائل نادال قرار می‌گیرد. همچنین پیروزی او در این بازی موجب می‌شود او به رنک یک دنیای تنیس برود که نشان از برتری قاطع او در برابر این بازیکن یونانی دارد. این دو پیش از این یک بار دیگر در فینال گرند‌اسلم اوپن فرانسه - ۲۰۲۱ با هم بازی کرده‌اند که در آن مسابقه جوکوویچ با بازگشتی فوق‌العاده توانست بازی ۲ بر صفر باخته را با پیروزی ۳ بر ۲ عوض کند و قهرمان شود.