قهرمانی سابالنکا با فتح اوپن استرالیا

قهرمانی سابالنکا با فتح اوپن استرالیا

مسابقات تنیس آزاد استرالیا در بخش انفرادی زنان روز گذشته با قهرمانی آرینا سابالنکا، تنیسور بلاروس به پایان رسید. این تنیسور جوان 24ساله که به عنوان بخت پنجم قهرمانی پا به ملبورن گذاشته بود، پس از این‌که ست اول فینال را برابر الینا ریباکینا با نتیجه 6بر4 واگذار کرد، در ادامه با نمایشی استثنایی ست دوم را با نتیجه 6بر3 از آن خود کرد.

ست سوم این مسابقه با فرصت‌هایی برای بریک کردن گیم سرویس‌های ریباکینا، قهرمان مسابقات تنیس ویمبلدون در سال 2022، برای سابالنکا شروع شد اما دو تنیسور تا نتیجه 3 بر 3 مساوی پیش رفتند تا این‌که سابالنکا با استفاده از ضربات قدرتمند و ریسکی خود سرانجام تنیسور قزاق را بریک کرد. گیم آخر سرویس این تنیسور بلاروس استادیوم راد لیور استرالیا را به مرز انفجار رسانده بود چرا که سابالنکا سه امتیاز قهرمانی را از دست داد و در آستانه بریک شدن هم قرار گرفت اما با یک سرویس 180 کیلومتری حریفش را در بریک کردن خود ناکام گذاشت.
در نهایت سابالنکا پس از یک رالی تماشایی در امتیاز نهایی، نخستین قهرمانی خود را در بخش انفرادی گرنداسلم‌ها در اولین فینال به دست آورد تا سزاوارانه به مقام قهرمانی برسد. به این ترتیب این تنیسور بلاروس توانست در اولین حضورش در فینال یک گرند اسلم، جام قهرمانی را بالای سر ببرد و به زمره قهرمانان این مسابقات چهارگانه بپیوندد. به علاوه، او یازدهمین پیروزی متوالی‌ خود را به دست آورد تا همچنان در فصل ۲۰۲۳ بدون شکست باشد.