نقشه سرمایه‌گذاری برای بنادر

نقشه سرمایه‌گذاری برای بنادر

مدیر‌کل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی از جذب بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بنادر کشور خبر داد.

‌حسین یداللهی افزود: این سرمایه‌گذاری در قالب ۳۵۰ فقره قرارداد در زمینه‌های متعدد در راستای ارتقای نسل‌بندی بنادر، انبارش انواع کالا (روغن خوراکی، انواع فرآورده‌های نفتی و کالا‌های اساسی) و فعالیت‌های ارزش افزوده و تولیدی انجام شده است. این مقام سازمان بنادر با اشاره به بنادر انزلی و چمخاله و سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی که در آنها صورت گرفته است، خبر داد: شرکت سرمایه‌گذار در این بنادر، مذاکرات نهایی را انجام داده و امیدواریم طی ماه‌های آتی بتوانیم قرارداد گردشگری با نگاه دریا‌محور را شکل دهیم. 

عرضه گوشت گرم 
مسعود امر‌اللهی، مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهادکشاورزی از برنامه عرضه گوشت قرمز در بازار خبر داد و افزود: حداکثر تا دو روز آینده گوشت گرم وارداتی روانه بازار می‌شود. به‌دلیل آزمایش‌های سازمان دامپزشکی، این محموله ظرف فردا تا پس‌فردا به سطح بازار عرضه می‌شود. 
به گفته وی با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی هم اکنون گوشت گرم گوسفندی به قیمت هر کیلوگرم ۲۴۰ هزار تومان در میدان بهمن تهران در حال عرضه است. 

آمار
بررسی میزان بارگیری کالاهای اساسی از انبارهای بندر امام خمینی (ره) از ابتدای سال‌جاری تا ۲۵ آذر ماه  ۱۴۰۱ نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ مبین این نکته است که تناژ کالاهای اساسی بارگیری شده به‌وسیله کامیون و واگن به ترتیب با کاهش 22 و 15 درصدی همراه بوده است.