پایان 17سال زندگی مخفیانه «قاتل شکاک»

پایان 17سال زندگی مخفیانه «قاتل شکاک»

مردی که به خاطر سوءظن، صاحب یک مرغداری را به قتل رسانده بود، پس از 17 سال زندگی مخفیانه دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، جست‌وجوی پلیس برای دستگیری متهم به قتل از 15فروردین1384 و با گزارش تیراندازی مقابل یک مرغداری در مشکین‌دشت البرز آغاز شد. کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با حضور در محل با جسد مرد جوانی روبه‌رو شدند که با پنج گلوله به قتل رسیده بود. پسربچه مقتول که شاهد قتل پدرش بود در تحقیقات هویت قاتل را فاش کرد. او وحشت‌زده به ماموران گفت: «دوست پدرم به نام امین مقابل مرغداری آمد. اسلحه‌ای در دست داشت. با پدرم درگیر شد و به او شلیک کرد.»
با شناسایی هویت ضارب، تیم جنایی راهی خانه‌اش شده اما ماموران دریافتند امین با همسرش درگیر گردیده و او را به‌شدت کتک زده بود. زن مجروح به بیمارستان منتقل شد اما به‌دلیل شدت جراحات به کما رفت. 
پس از چند روز با تلاش پزشکان این زن زنده ماند و در تحقیقات گفت: «همسرم کارمند یکی از ادارات دولتی است. مدتی بود دچار سوءظن شده و هرچه به او می‌گفتم اشتباه می‌کنی بی‌فایده بود. سرانجام هم به خاطر این شک، دوستش را کشت و مرا به کما فرستاد.»
جست‌وجوها برای یافتن مخفیگاه امین ادامه داشت اما او از استان فرار کرده و ارتباط خود را با خانواده‌اش قطع کرده  بود. 
سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز دراین‌باره به جام‌جم گفت: «پرونده‌های قتل تا زمان دستگیری قاتل و کشف آن همچنان در پلیس آگاهی باز می‌ماند و تحقیقات درباره آن متوقف نمی‌شود. با گذشت 17 سال از این جنایت، رئیس اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی البرز و افسر پرونده همچنان به تحقیقات خود ادامه داده تا این‌که چند روز قبل رد متهم در شهر تهران به دست آمد. بررسی‌ها نشان می‌داد امین در این مدت با هویت جعلی در استان‌های مختلف زندگی می‌کرده و به تصور این‌که پلیس در تعقیبش نیست به تهران آمده و سه سال قبل با زن جوانی ازدواج کرده بود.»
وی ادامه داد: «با شناسایی مخفیگاه قاتل، تیم جنایی با نیابت قضایی راهی خانه او شده و قبل از این‌که موفق به فرار شود دستگیرش کردند. متهم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و مدعی شد به ارتباط مقتول و همسرش سوء‌ظن داشته و به همین دلیل مرتکب قتل شده است.»
رئیس پلیس آگاهی البرز در پایان خاطرنشان کرد: «متهم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات درباره ادعایش ادامه دارد.افراد نباید  به خاطر یک سوء ظن مرتکب قتل یا اقدامات خودسرانه شوند که این اقدامات عواقب تلخی همراه دارد.»