کلاهبرداری با رسید تلفنی جعلی

کلاهبرداری با رسید تلفنی جعلی

شهروندان مراقب کلاهبرداران با استفاده از شیوه و شگرد برنامه‌های رسیدساز جعلی تلفن همراه باشند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ عبدا...چولکی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا در این باره گفت: چنانچه با افراد طرف معامله خود از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش مانند دیوار، شیپور و... آشنا شده‌اید و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ، تاپ و... کرده و وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد یا با تلفن خود با اپراتور درگاه مجازی جهت قانع کردن شما تماس می‌گیرد، اعتماد نکنید. 
وی افزود: همچنین اگر فرد طرف معامله شما، ادعای واریز مبلغ معامله را با ارائه رسید واریز عابربانک می‌کند و وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد، موضوع کذب است و شما می‌توانید با مراجعه به عابربانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید. 
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا  خاطر نشان کرد:چنانچه با خریدار از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش مانند دیوار، شیپور و ... آشنا شده‌اید، به رفتارهای غیرمتعارف حساس شده و دقت بیشتری درخصوص نحوه انجام معامله داشته باشید. چنانچه با فرد طرف معامله خود از طریق فضای مپجازی آشنا شده‌اید، دقت بیشتری درخصوص نحوه معامله و دریافت چک و اسکناس داشته باشید؛ زیرا احتمال جعلی بودن متصور است.