کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

آزادی داماد قاتل پس از 11 سال 
مرد خشمگین که 11 سال قبل همسرش را مقابل دادگاه خانواده به قتل رسانده بود، در حالی با حکم قضایی آزاد می‌شود که در این مدت اولیای‌دم برای اجرای حکم اقدامی نکردند. براساس قانون، اولیای‌دم برای اجرای حکم قصاص باید نصف دیه یک انسان را به قاتل می‌پرداختند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، این پرونده جنایی از سال 1390 و به‌دنبال درگیری خونین مقابل دادگاه خانواده تهران آغاز شد. زوج جوانی که برای طلاق به دادگاه آمده بودند، با هم درگیر شده و بهروز با ضربه‌های چاقو همسرش سحر را هدف قرار داد. سحر به بیمارستان منتقل شد که تلاش پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نشد و براثر شدت جراحات فوت کرد. با مرگ زن جوان، بهروز که در محل درگیری بازداشت شده بود تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: چهار سال قبل با سحر ازدواج کردم و از همان ابتدا با هم اختلاف و درگیری داشتیم. فکر می‌کردم با گذشت زمان مشکلات‌مان حل شود اما بعد از چهار سال تصمیم به جدایی گرفتیم. برای طلاق به دادگاه خانواده رفتیم اما در آنجا با هم درگیر شده و با چاقویی که همراه داشتم، چند ضربه به همسرم زدم که از سوی ماموران دادگاه بازداشت شدم.متهم در شعبه 71 دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: «در اوج خشم همسرم را با چاقو زدم و قصد کشتن‌ او را نداشتم.» با توجه به درخواست اولیای‌دم، قضات بهروز را به قصاص محکوم کردند. این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد اما اولیای‌دم برای اجرای قصاص تفاضل‌دیه را پرداخت نکردند. بهروز 11سال بلاتکلیف در زندان ماند تا این‌که در نامه به دادگاه کیفری یک استان تهران خواستار تعیین‌تکلیف خود شد. با پذیرش این درخواست دو بار اولیای‌دم به دادگاه دعوت شدند تا تکلیف داماد سابق خود را روشن کنند اما به دادگاه نیامدند. به این ترتیب بهروز از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.بهروز که حالا 42سال دارد، وقتی روبه‌روی قضات قرار گرفت از کار خود ابراز پشیمانی کرد و گفت: «من و همسرم به دادگاه رفتیم تا از هم جدا شویم. سحر را دوست داشتم اما یک لحظه کنترلم را از دست داده و او را کشتم. 11سال قبل وقتی حکم قصاص را به من دادند زندگی برایم تمام شد و در این مدت کابوس اعدام رهایم نمی‌کرد. اولیای‌دم هم برای بخشش یا اجرای حکم اقدامی نکردند و بلاتکلیف در زندان ماندم. از این وضعیت خسته شده و دیگر تحمل زندان را ندارم. از قضات درخواست کمک دارم و باور کنید در این مدت به اندازه کافی تنبیه شده‌ام و مرگ را به چشم دیده‌ام.» پس از دفاعیات متهم، قضات وارد شور شده و براساس ماده 612 قانون مجازات اسلامی او را به 10سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند. به این ترتیب او به‌زودی آزاد می‌شود.
 
 کشف جسد در رودخانه 
کشف جسد نیم‌تنه و دست و پای مردی در رودخانه شورآباد، پلیس تهران را در برابر جنایتی هولناک قرار داد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، سیزدهم بهمن امسال مردی هنگام عبور از رودخانه شورآباد در بخش کهریزک شهرستان ری مشاهده کرد، یک دست و یک پای مردانه از دل آب بیرون آمده است. شوکه شد و به پلیس 110 اطلاع داد. ماموران با اطلاع از ماجرا به رودخانه اعزام شدند. با کشف بقایای جسد موضوع را به بازپرس جنایی اطلاع دادند. در جست‌وجوی منطقه ماموران توانستند نیم‌تنه مردانه که از گردن به پایین بود را نیز پیدا کنند. اما سر مقتول که به نظر می‌رسد مردی جوان بوده، پیدا نشد. شواهد اولیه نشان می‌داد این مرد به قتل رسیده و عامل یا عاملان قتل جسد او را تکه‌تکه کرده و در رودخانه انداخته‌اند.  با دستور بازپرس جنایی قرار شد که ماموران فیلم دوربین‌های مداربسته اطراف رودخانه را بازبینی کنند تا شاید ردی از عامل یا عاملان قتل او پیدا کنند.